کد مطلب: ۳۰۴۷۹
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

«روایت حکمت» درباره تاریخ فلسفه اسلامی منتشر شد

ایلنا: به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، جلد نخست این اثر به مباحثی درباره کندی، فارابی، زکریای رازی، ابوالحسن عامری، ابوحیان توحیدی، ابن‌سینا، فخررازی، ابن‌عربی، سهروردی، جلال‌الدین دوانی، میرداماد و... اختصاص دارد. این مباحث در گفت‌وگو و بحث با استادانی مانند غلامرضا اعوانی، غلامحسین ابراهیمی دینانی، جلال‌الدین مجتبوی، علی شیخ‌الاسلامی و دیگران تدوین شده است.

جلد دوم این کتاب نیز دربردارنده مطالبی درباره ملاصدرا، قاضی سعید قمی، حکیم سبزواری، میرزای جلوه، میرزامهدی آشتیانی، رفیعی قزوینی و دیگران است. در این مجلد نیز با استادانی مانند آیه‌الله جوادی آملی، آیه‌الله سید محمد خامنه‌ای، دکتر احمد بهشتی، آیه الله محمد اسماعیل صائنی، دکتر سید مصطفی محقق داماد و دیگران بحث و گفت‌وگو شده است.

در این اثر علاوه بر اینکه اندیشه‌های فیلسوفان برجسته جهان اسلام مورد بحث و کنکاش قرار گرفته و روایتی جذاب از فکر و نظر آنان ارایه شده است، سخن از فیلسوفان و حکمایی به میان آمده است که جای خالی آن‌ها در بسیاری از کتاب‌های تاریخ فلسفه اسلامی همیشه احساس می‌شده است.

کتاب حاضر همچنانکه یک درسنامه و مرجع مناسب برای درس تاریخ فلسفه اسلامی است، برای استفاده عموم علاقه مندان به فلسفه و حکمت نیز مفید خواهد بود.

جلد اول کتاب «روایت حکمت» با قیمت ۲۵۰ هزار تومان در ۷۶۴صفحه و جلد دوم آن با قیمت ۱۳۵ هزارتومان در ۵۰۶ صفحه روانه بازار نشر شده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST