کد مطلب: ۳۰۵۰۹
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

«جویس در تعطیلات» منتشر شد

اعتماد: کتاب «جویس در تعطیلات» با ترجمه و تالیف احمد اخوت منتشر شد. این کتاب را نشر افق به تازگی به عنوان سومین کتاب مجموعه مطالعات خود راهی بازار کتاب کرده است.
«جویس در تعطیلات» ۱۹ جستار درباره موضوع نویسنده و تعطیلات است که 7 تای آنها ترجمه و باقی تالیف احمد اخوت هستند. جستارهایی در پاسخ به این پرسش که وقتی می‌گوییم نوشتن تعطیل‌بردار نیست، نویسنده‌ها چطور به تعطیلات می‌روند؟
احمد اخوت، داستان‌نویس و مترجم متولد سال ۱۳۳۰ است و یکی از اعضای حلقه ادبی جنگ اصفهان محسوب می‌شود. او آثاری در حوزه داستان و داستان‌شناسی دارد که شامل ترجمه و تالیف می‌شوند. اخوت می‌گوید: نویسنده به سفر می‌رود و در تعطیلات است. در هتل، متل، یا مسافرخانه اقامت می‌کند و آنجا هم می‌نویسد. نویسنده‌های فراوانی داریم که اصلا در هتل می‌نویسند و هتل‌نویس‌اند. نویسنده‌ها هم به تعطیلات و مسافرت می‌روند، اما مانند جیمز جویس، معمولا قلم‌شان همراه‌شان است. یعنی در ظاهر مسافر و در واقع نویسنده‌اند. تعطیلات نویسنده، جیمز جویس در تعطیلات، نویسنده در تعطیلات، تابستان پیکاسو، تعطیلی خانوادگی، نوشتن و تعطیلات، نویسنده ممکن است به تعطیلات برود و ... از عناوین جستارهای کتابند. در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«من هر وقت دلم برای گذشته تنگ می‌شود بیشتر به همین سفرهای مجازی می‌روم. بی‌بو و رنگ و خاصیت است و زنده نیست، اما مرا راضی و خاطراتم را زنده می‌کند. اغلب مثل حالا می‌روم خیابان تلگراف و خیابان‌های اطرافش و در دانشگاه برکلی گردش می‌کنم یا سفر می‌کنم به شهر آستین که چندین سال آنجا بودم و در دانشگاه تگزاس...»
این کتاب در ۳۱۲ صفحه و با قیمت ۱۵۵ هزار تومان منتشر شد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST