کد مطلب: ۳۰۵۴۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

نامه‌های همینگوی به شخصیت‌های برجسته زمانه‌اش کتاب شد

ایلنا: کتاب «نامه‌های پاپا» ترجمه و تالیف سعید کمالی دهقان به همت نشر افق در ۱۱۰ صفحه و با قیمت ۵۰ هزار تومان روانه بازار شده است. 

کتاب نامه‌های پاپا - مخلص گرترود استاین هم هستیم! نامه‌نگاری‌های ارنست همینگوی و چند شخصیت برجسته‌ی زمانه اوست. که از آن جمله می‌توان به ویلیام فاکنر، جان دوس پاسوس، اسکات فیتزجرالد، شروود اندرسون، مکسون پرکینز اشاره داشت. نامه نوشتن برای همینگوی تفریحی لذت‌بخش بود. هم می‌توانست بی‌پروا هرآنچه را در داستان‌هایش ناگفته مانده بیان کند و هم کمی شیطنت کرده و از لاک نویسندگی‌اش بیرون بیاید، غیبت کند، بدوبیراه بگوید، شتاب‌زده قضاوت کند، و برای نوشتن یک داستان دیگر آماده شود. این کتاب ترجمه و تالیفی از سعید کمالی‌دهقان است که توسط نشر افق منتشر شده. 

همنیگوی در این نامه‌ها و در حین نوشتن کلمه‌هایش، گویی چارچوب‌های همیشگی داستان‌نویسی‌اش را کنار گذاشته و حرف‌هایش را بی‌پرده گفته است. این مجموعه از نامه‌های همینگوی چهار گیرنده دارد که هر کدام به شکلی یا دغدغه‌های یکسانی با همینگوی داشته‌اند یا با او موافق نبوده‌اند. 

نامه‌های همینگوی بی‌پروا و واضح‌اند و اگر عمیق‌تر و دقیق‌تر بنگریم، حرف‌های او ریشه‌های عجیبی در اعتقادات و باورهایی دارد که در لایه‌های داستان‌نویسی‌اش همیشه از آن‌ها گریخته است. از بارها خواندن نامه‌ها حتی درمی‌یابیم که در پشت پرستیژهای ادبی یا ژست‌های روشنفکرانه‌ی نویسندگی، گاه یک کودک ترسیده از بی‌رحمی جهان نشسته و گاه هم کسی که چیزی جز آرامش و صلح نمی‌خواهد. 

در پشت جلد کتاب آمده است: 

لطفا صحبت‌هایمان را به گوش فاکنر نرسان. حوصله جر و بحث ندارم، اگر بعد از خواندن کتاب حاضر بود نقدش کند، هیچ مشکلی نبود. اما اینکه نخوانده قضاوت کند، خیلی بزدلانه است. حوصله بحث ندارم، برایش آرزوی موفقیت می‌کنم...

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST