کد مطلب: ۳۰۸۴۴
تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱

«در میان کاغذپاره‌ها» بازگوکننده کیفیت روابط و تاثیر والدین بر فرزند

هنرآنلاین: محوریت بخش یکم «در میان کاغذ پاره‌ها»، دو زن مدرن است یکی معلمی به اسم ترزا و مادری شاغل به نام ماریون. موضوع گفت‌وگوی آن دو، همسر ماریون و پسرش الکس است. در این بخش علت ملاقات ماریون و ترزا فاش می‌شود.

پس از این که بخش اول این نمایشنامه مورد استقبال قرار می‌گیرد و اثر برگزیده سال ۲۰۱۲ کانادا می‌شود و چندین بار در همین کشور و استرالیا و نیوزلند روی صحنه می‌رود جوردی مند در سال ۲۰۲۰ و در روزگاری که دنیا با ویروس کرونا دست به گریبان بود بخش دوم این نمایشنامه را می‌نویسد. سیر روایت در این بخش علت تمایل ترزا را به دیدار دوباره ماریون پس از ۸ سال فاش می‌کند.

در بخشی از نمایشنامه در صفحه ۲۷ بخش اول، آمده است: «ماریون: مدرسه اطلاع داره که شما فقط یکی از والدین الکس رو از مسائل مطلع می‌کنین؟

ترزا: این یه مسئله کاملا عادیه.

ماریون: عادیه؟

ترزا: قطعا. من معمولا در طی سال تحصیلی فقط با یکی از والدین هر دانش‌آموز در ارتباط‌ام.

ماریون: الکس سه ساله که توی این مدرسه‌ست. هیچ‌وقت این‌طوری نبوده».

جوردی مند نمایشنامه‌نویس معاصر کانادایی، فارغ‌التحصیل دانشکده ملی تئاتر کاناداست. نمایشنامه‌های او به‌صورت گسترده‌ای در اروپا اجرا شده‌اند و جوایز تئاتری متعددی از جمله جایزه تونی و لارنس الیویه را به خود اختصاص داده‌اند.

این نویسنده درونمایه «کاغذپاره‌ها» را نه پیمان‌شکنی، بلکه کیفیت روابط در ازدواج و تاثیر والدین بر فرزندان به‌ویژه فرزندی که در تمرکز و یادگیری اختلال دارد، بیان کرده است.

نمایشنامه «در میان کاغذپاره‌ها» نوشته جوردی مند با ترجمه مینو ابوذرجمهری در دو بخش هر کدام در شمارگان ۵۵۰ نسخه با قیمت ۴۰ هزار تومان از سوی نشر کتاب دیدآور منتشر شده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST