کد مطلب: ۳۰۹۷۱
تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱

«ساسی و بوبا»؛ هانسل و گرتل در دنیای امروز

هنرآنلاین: «ساسی و بوبا» در بخش‌هایی تحت‌عناوین «روزهای نان‌زنجبیلی»، «شیرینی فروشی»، «جلسه خانوادگی»، «کتاب قصه‌های افسانه‌ای»، «بدرقه بابا»، «نقشه ساسی»، «خاموشی»، «فرار از خانه»، «در اتوبوس»، «دستگیری»، «خانه عزیز»، «مردی با کلوچه»، «همسایه»، «تلفن»، «مشورت»، «نجات»، «دورهمی خانوادگی»، «سئوال»، «پیتر، پیتر که خیلی کدو دوست داشت» و «پیدا کردن راه خانه» نوشته شده است.

دارسی پتیسون این کتاب را با الهام از افسانه «هانسل و گرتل» نوشته است که از گذشتن از روزهای سخت و رسیدن به آرامش می‌گوید.

در این داستان به‌روز‌شده‌، ساسی و بوبا باید با کریسی، نامادری‌شان که اعتیاد دارد، کنار بیایند. در یک شب سرد فصل پاییز، ساسی بیرون از خانه است و کریسی در را روی او قفل می‌کند. به همین دلیل، ساسی مجبور می‌شود در اصطبل بخوابد. ساسی و بوبا ناامیدانه از خانه فرار می‌کنند تا پیش عمه ویویان بروند؛ اما او خانه نیست. تلاش برای محافظت از بوبا باعث می‌شود ساسی مسئولیت زندگی را به‌عهده بگیرد و برای پیدا کردن جایی امن دست به فداکاری بزند.

در بخشی از این کتاب در صفحه ۱۱۸ می‌خوانیم: «ساسی داشت از عصبانیت آتش می‌گرفت. دست‌هایش را محکم مشت کرده بود. او نباید تصمیم می‌گرفت. تصمیم گرفتن کار آدم بزرگ‌ها بود. بچه‌ها باید جیغ می‌زدند و داد می‌کشیدند. ساسی نیاز داشت به یک بزرگ‌تر اعتماد کند، مخصوصا به بابا، برای اینکه به او بگوید بهترین کار چیست، که بپرسد دلش می‌خواهد حرف بزند یا جیغ‌وداد کند».

دارسی اس پتیسون (متولد ۲۸ ژوئن ۱۹۵۴) نویسنده آمریکایی ادبیات داستانی و داستان‌های غیر داستانی، معلم نویسندگی و ناشر مستقل است. کتاب‌های او به چند زبان ترجمه شده‌اند و بیشتر به‌خاطر فعالیت‌هایش در زمینه ادبیات کودکان مشهور است.

کتاب «ساسی و بوبا» با زیرعنوان «هانسل و گرتل در دنیای امروز» نوشته دارسی پتیسون با ترجمه شیما شریعت نخستین بار سال ۱۳۹۷ در انتشارات شهر قلم منتشر شده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST