کد مطلب: ۳۱۰۵۷
تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

«پترسون» کتاب ناتمام نویسنده فقید را کامل می‌کند

ایسنا: «جیمز پترسون» نویسنده پرفروش کتاب‌های جنایی یکی از آثار ناتمام «مایکل کرایتون» دیگر نویسنده آمریکایی را تکمیل می‌کند.

 به نقل از گاردین، بر اساس گزارشی که «وال استریت ژورنال» منتشر کرده است، بنیاد «مایکل کرایتون» بیش از ۱۰۰ صفحه از رمانی را در اختیار «جیمز پرترسون» قرار داده است که درباره داستان فوران آتشفشان «ماونا لوا» در هاوایی و ارتباط آن با مجموعه‌ای از سلاح‌های شیمیایی مخفی و مرگبار نوشته شده است.

«پترسون» هیچگاه «کرایتون» را ملاقات نکرده، اما از طریق کتاب‌های این نویسنده با او آشنا شده است.

«کرایتون» در سال ۲۰۰۸ درگذشت و مجموعه بزرگی از آثار ادبی از جمله «پارک ژوراسیک»، «قضیه آندروما»، «کنگو» و «کُره» را از خود به جای گذاشت. با اقتباس از این رمان‌ها چند فیلم‌ سینمایی ساخته شده است. در سال ۲۰۲۰ نیز اعلام شد که شبکه «اچ بی او مکس» با اقتباس از «کٌره» مجموعه سریالی خواهد ساخت. «کرایتون» علاوه بر فعالیت ادبی، کارگردانی و نویسندگی فیلم سینمایی «وست ورلد» در سال ۱۹۷۳ میلادی را تجربه کرد.

همسر «کرایتون»، نسخه نیمه‌تمام رمانی را پس از درگذشت این نویسنده پیدا کرد. همسر «کرایتون» دراین خصوص بیان کرد: «مایکل چندین سال زمان صرف این رمان کرد، این رمان پروژه مورد علاقه او بود و درباره مکانی نوشته شده است که بیش از هر نقطه دیگری الهام بخش او بوده است: هاوایی.»

او به این نکته اشاره کرد که «کرایتون» برای نگارش این رمان تحقیقات مفصلی انجام داده و با متخصصان آتشفشان مصاحبه کرده بود.

همسر «کرایتون» در سال ۲۰۱۶ نیز نسخه ناتمامی را پیدا کرد که در سال ۲۰۱۷ با عنوان «دندان اژدها» منتشر شد.

«جیمز پترسون» که تکمیل رمان ناتمام «کرایتون» را برعهده گرفته است، تاکنون بیش از ۴۲۵ میلیون نسخه کتاب به فروش رسانده است. مجموعه کتاب‌های مشهور این نویسنده درباره شخصیتی به نام کارآگاه «الکس کراس» است که در اقتباس تلویزیونی «مورگان فریمن» و «تایلر پری» نقش او را بازی کرده‌اند. «پترسون» همچین در سال ۲۰۲۱ برای نگارش یک رمان با «بیل کلینتون» همکاری کرد.

رمان ناتمام «کرایتون» که هنوز نامی برایش انتخاب نشده در سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST