کد مطلب: ۳۱۰۹۴
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱

کتاب گران نیست، مردم خرج نمی‌کنند

اعتماد آنلاین: مدیر انتشارات خرسندی با بیان اینکه ممکن است کپی از یک کتاب هزینه بیشتری نسبت به خود کتاب داشته باشد، گفت: کتاب گران نیست، مردم حاضر نیستند برای آن زیاد خرج کنند.

هادی طالع‌خرسند با بیان اینکه کپی یک کتاب ۲۰۰ صفحه‌ای ممکن است از قیمت کتاب گران‌تر باشد، ادامه داد: این در حالی است که کپی‌بردار نیاز به پرداخت حق التالیف، هزینه چاپ و صحافی ندارد. اما آیا کتاب در ایران به معنی واقعی گران است؟ با توجه به هزینه‌هایی که دانشجویان و مردم صرف می‌کنند چند درصد بودجه ماهانه یک دانشجو صرف خرید کتاب می‌شود؟ اگر اینها را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که کتاب گران نیست، همچنین مردم حاضر نیستند برای آن زیاد خرج کنند.

به گزارش ایرنا، مدیر انتشارات خرسندی با اشاره به مسائلی که همراه افزایش قیمت کاغذ و مطرح است، توضیح داد: مسائل فرهنگی مهم‌ترین بخش رفتار انسان‌ها را تشکیل می‌دهد. وقتی در دانشگاه در جایگاه استاد، کتابی را به عنوان مرجع معرفی کردم، جلسه بعد دانشجویان گفتند که کتاب در بازار نیست. به آن‌ها سایت انتشارات را معرفی کردم که در آن می‌توانند کتاب را با تخفیف خریداری کنند. اما می‌دانستم دانشجویی که این مساله را مطرح می‌کند چه دغدغه‌ای دارد؟ آن‌ها دوست دارند که جزوه داشته‌باشند و حجم مطالب کمتری مطالعه نماید.

طالع‌خرسند با تاکید بر اینکه دانشجویان حاضر نیستند برای خرید کتاب هزینه کنند، افزود: یک دانشجو در ماه‌ هزینه‌های مختلفی می‌کند، اما حاضر نیست برای کتاب هزینه کند این مساله برای مسئولان جای تامل دارد! دولتمردان و اعضای جامعه فرهنگی در این حوزه کم کاری کرده‌اند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST