کد مطلب: ۳۴۸۹
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

آغاز بررسی پایان‌نامه‌های رسیده به دبیرخانه جایزه دکتر مجتبایی

مهر: به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله مجتبایی از اعضای پیوسته‌ فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دایرةالمعارف بزرگ اسلامی دی ماه سال ۸۹ در مراسم بزرگداشت خود در موسسه فرهنگی شهرکتاب، پیشنهاد برگزاری جایزه‌ای را در حوزه‌ فرهنگ و ادب ایران داد. به این ترتیب جایزه دکتر فتح‌الله مجتبایی برای پایان‌نامه‌های حوزه ادبیات و عرفان کار خود را آغاز کرد.
تا امروز دو دوره اینجایزه برگزار شده و سمیرا بامشکی، علی‌رضا اسدی و محمدرضا عدلی به عنوان برگزیدگان این دو دوره معرفی شده‌اند. فراخوان سومین دوره جایزه فتح‌الله مجتبایی هم اردیبهشت‌ماه امسال منتشر شد و فرصت ارسال آثار به دبیرخانه آن تا روزهای آتی و پایان مردادماه ادامه دارد. در این جایزه، پایان‌نامه‌های حوزه «ادیان و عرفان» و «ادبیات فارسی» بررسی می‌شوند و سومین دوره آن هم به بررسی پایان‌نامه‌های سال ۹۱ اختصاص دارد.
فتح‌الله مجتبایی در گفتگویی که به تازگی با خبرنگار مهر داشت، درباره وضعیت پایان‌نامه‌های رسیده و بررسیشان گفت: تا به حال حدود ۸ پایان‌نامه به دبیرخانه جایزه رسیده است. که از این تعداد، برخی درباره ادبیات‌اند و برخی دیگر درباره ادیان. گروهی از متخصصان طراز اول ممکلت هم قرار است داوری و بررسی آن‌ها را به عهده داشته باشند.
وی همچنین گفت: در حال حاضر بررسی آن تعداد پایان‌نامه‌هایی که به دستمان رسیده، ‌ آغاز شده است.
مخاطبان جایزه دکتر فتح‌الله مجتبایی باید آثار خود را پیش از پایان موعد مقرر، به دبیرخانه این جایزه به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم، مرکز فرهنگی شهرکتاب ارسال کنند.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST