کد مطلب: ۵۳۶۱
تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳

سینمای ایران در دانشگاه اسپانیایی معرفی می‌شود

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این برنامه با سخنرانی کلارا ژانت، استاد مدعو دانشگاه کمپلوتنسه و علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا، افتتاح می‌شود.
در این برنامه که با همکاری دانشکده‌ی علوم ارتباطات دانشگاه کمپلوتنسه، انجمن علمی آیکون و انجمن ایران‌شناسان اسپانیا برگزار می‌شود، ۵ فیلم «گیلانه» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد، «سیامو» به کارگردانی محمودرضا ثانی، «به همین سادگی» و «یک حبه قند» به کارگردانی سیدرضا می‌رکریمی و «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۰ و ۲۱ آبان ماه برای دانشجویان و سایر علاقمندان اکران و در حاشیه‌ی آن نشست‌های مختلف علمی در این باره برگزار خواهد شد.
حضور در این برنامه به عنوان بخشی از واحدهای درسی دانشجویان رشته‌ی علوم ارتباطات در نظر گرفته شده و ۹۰ دانشجو برای شرکت در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند.
سخنرانان مختلف در این برنامه درباره‌ی موضوعات مربوط به «نقش جنسیت در سینمای ایران» به اظهار نظر و ارایه‌ی مقاله خواهند پرداخت.
آلفرد کاواناق، رییس انجمن ایران‌شناسان اسپانیا و استاد دانشگاه کمییاس نیز در این برنامه به ایفای سخنرانی خواهد پرداخت. سخنران دیگر این برنامه خرتو رودیکس، استاد دانشگاه خوان کارلوس با موضوع «موسیقی در سینمای ایران» خواهد بود.
همچنین فرانسیسکو گارسیا گارسیا، استاد دانشگاه کمپلوتنسه مادرید، طی مقاله‌ای با عنوان «نقش زن و مرد و روایت سمعی و بصری سینمای ایران» در این برنامه شرکت خواهد کرد. ماریا خسوس روسادو می‌یان، از بنیاد تحقیقات اجتماعی پیشرفته (وابسته به دانشگاه کارلوس سوم مادرید) سخنرانی خود را با عنوان «مردانگی در سینمای ایران» ارایه خواهد کرد.
زهرا رضی، دانشجوی دکترای رشته‌ی علوم ارتباطات دانشگاه کمپلوتنسه نیز در این برنامه با موضوع «زن و جنگ در سینمای ایران» و کلارا ژانت سانتوس، مؤلف کتاب «سینمای ایران» هم با عنوان «زن در سینمای ایران» سخنرانی خواهند کرد.

0/700
send to friend
نظرات 3
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    هتل های مشهد دوشنبه 6 بهمن 1393
    وبسایتتون بسیار عالی است
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    تمبر دوشنبه 18 اسفند 1393
    مرسی عالی بود
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    چرم مشهد یکشنبه 27 اردیبهشت 1394
    ممنونم عالی بود
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST