کد مطلب: ۵۵۴۸
تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳

صدور گذرنامه فرهنگی در روسیه

خبرگزاری میراث فرهنگی:  مقامات فرهنگی روسیه به منظور سازماندهی بیشتر به بازدید از موزه‌ها و مراکز فرهنگی مسکو وایجاد فرصت‌های مناسب برای صرفه جویی مالی برای گردشگران، گذرنامه فرهنگی ایجاد کرده‌اند.
 به گزارش مسکو تایمز گردشگران خارجی که قصد دیدار از روسیه را دارند از این پس می‌توانند با استفاده از روشی به نام گذرنامه فرهنگی ضمن بازدید از جاذبه‌های فرهنگی روسیه در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند.
این گذرنامه برای بیش از ۸۰ درصد صرفه جویی در هزینه بازدید از موزه‌ها ونمایشگاه‌های فرهنگی و هنری درمسکو به گردشگران کمک می‌کند. این مسئله به ویژه با توجه به گرانی بلیت بازدید از موزه‌ها و نمایشگاه‌ها در روسیه سبب می‌شود که گردشگران بیش از پیش بتوانند از جاذبه‌های فرهنگی مسکو دیدن کنند. این نوع گذرنامه که قابل خرید و فروش نیز هست در ۹ مرکز اطلاع رسانی فرهنگی مسکو قابل عرضه و خریداری است.
این گذرنامه که به آن بلیت فصلی هم گفته می‌شود دارای انواع مختلفی از نظر مدت اعتبار است که مثلا نوع ۵ روزه آن برای دارنده‌اش حدود ۴۰ تا۸۰ درصد تخفیف درقیمت بلیت موزه‌ها و بیش از ۱۰۰ نمایشگاه و برنامه فرهنگی – هنری در مسکو، فراهم می‌کند.
مسکو گذرنامه‌های مشابه دیگری نیز با امکانات مشابه همانند گذرنامه گردشگری، گذرنامه مسافرتی و گذرنامه اکتشافی دارد. به عنوان مثال در صورتی که گردشگر کارت یا گذرنامه گردشگری در دست داشته باشد می‌تواند با کمک آن از سه مرکز ویا موزه هنری تنها به قیمت ۱۳ تا۲۲ دلار دیدار کند. با گذرنامه مسافرتی شش مرکز هنری به ارزش ۲۲ تا۳۷ دلار و با گذرنامه اکتشافتی ۱۲ موزه به هزینه ۳۷ تا۸۲ موزه را می‌تواند ببیند.
تفاوت هزینه یا میزان صرفه جویی مالی این گذرنامه‌ها برای گردشگر زمانی روشن می‌شود که به عنوان مثال توجه کنیم که قیمت بلیت تنها برای بازدید از موزه هنرهای زیبای پوشکین ۷ تا ۱۰ دلار است.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST