کد مطلب: ۶۰۶۴
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

دیدار علیرضا اسماعیلی با رئیس دانشگاه گرانادا

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ اسپانیا: در این ملاقات که معاون بین الملل و مدیرکل دفتر رئیس دانشگاه و مدیرکل روابط عمومی آن نیز حضور داشتند، پس از بیان تعارفات معمول در خصوص تبادل فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری مذاکره بعمل آمد.
ابتدا آقای پروفسور فرانسیسکو گنزالس لودیرو ضمن تشکر از حضور رایزن فرهنگی آنرا فرصت خوبی برای توافق در انجام فعالیت‌های مشترک دانسته و ابراز امیدواری نمود که فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه گرانادابا دانشگاه‌های ایران افزایش یابد.
ایشان با اشاره به برگزاری کنگره ایرانشناسان اسپانیایی در محل دانشگاه گرانادا، ضمن اظهار خوشحالی از میزبانی این کنگره برای سایر نشست‌ها و همچنین مراودات علمی اعلام آمادگی نمود.
علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی ج.آ.ایران در اسپانیا نیز ضمن تشکر از رئیس دانشگاه از اینکه فرصت ملاقات و آشنایی با دانشگاه بزرگ و مهم گرانادا را فراهم نموده است، از میزبانی دانشگاه گرانادا برای برگزاری پنجمین کنگره ایرانشناسان اسپانیایی تشکر و قدردانی نمود.
آقای اسماعیلی با اشاره به نمونه‌هایی از همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک انجام شده رایزنی با سایر دانشگاه‌های اسپانیا مثل کمپلوتنسه بیان داشت:
اهمیت و جایگاه دانشگاه گرانادا بر هیچ کس پوشیده نیست. ایران نیز دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه دانشگاهی و علمی است، کشوری که بیش از چهار میلیون دانشجو دارد و رتبه‌های بسیار خوبی را در حوزه‌های علمی جهانی کسب نموده است. بنابراین بسیار مهم است که دانشگاه گرانادا با همتایان ایرانی خود مرتبط شود و فرهیختگان دو کشور بیشتر نسبت به یکدیگر و کارهای تحقیقاتی هم آشنایی یابند.
ایشان در ادامه به تقسیم بندی همکاری‌ها در دو حوزه علمی، فرهنگی و هنری پرداخته و به ذکر نمونه‌هایی از همکاری‌ها و پروژه‌های قابل انجام پرداخت.
آقای پروفسور فرانسیسکو گونزالس لودیرو ضمن استقبال از صحبت‌های مطرح شده توسط رایزن فرهنگی بیان داشت:
برگزاری کنگره ایرانشناسان اسپانیایی شروع خوبی است و از مسئولین دانشکده‌ها و خصوصاً روابط بین الملل می‌خواهم که با شما ارتباط داشته و همکاری‌های و پروژه‌های مشترک را به من گزارش نمایند.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST