کد مطلب: ۶۷۳۷
تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

هشتمین همایش بین المللی ایران شناسی

رایزنی فرهنگی ایران ـ مسکو: در این همایش که در ۱۰ بخش علمی و با حضور ۲۵۸ ایران شناس از کشورهای مختلف جهان برگزار خواهد شد، در مجموع  ۲۴۸ مقاله در حوزه‌های مختلف ایران شناسی ارائه و همزمان با این همایش مجموعه ای از برنامه‌های فرهنگی برای شرکت کنندگان پیش بینی شده است که از جمله می‌توان به برپایی نمایشگاه موقت از آثار ایرانی موزه ارمیتاژ، برپایی نمایشگاه در انستیتو نسخ خطی شرقی، برپایی نمایشگاه کتب ادبی و هنری ایران در کتابخانه ملی روسیه در سن پتربورگ، برنامه کنسرت موسیقی سنتی ایرانی، اشاره کرد.

در مراسم افتتاح این همایش که در یکی از تالارهای تاریخی موزه ارمیتاژ برگزار شد، میخائیل پطروفسکی رئیس موزه ارمیتاژ، خانم ایرینا پاپوا رئیس انستیتو نسخ خطی شرقی، خانم آلموت هینتز رئیس انجمن ایران شناسی اروپا، آقای دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، آقای گریگوری معاون استاندار سن پتربورگ، آقای پاول لوریه دبیر علمی همایش سخنرانی کردند.

بنا به دعوت دبیرخانه هشتمین همایش بین المللی ایران شناسی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه و برخی از نشست‌های این همایش شرکت کرد. پس از مراسم افتتاحیه، نشست خبری این همایش نیز با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، رئیس موزه ارمیتاژ، رئیس انستیتو نسخ خطی شرقی و رئیس انجمن ایران شناسی اروپا برگزار شد. 

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST