کد مطلب: ۶۷۴۵
تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

شهرام ناظری «ایران جوان» را رونمایی می‌کند

به گزارش روابط عمومی شهرکتاب فرشته؛ آلبوم «ایران جوان» با آواز شهرام ناظری و آهنگسازی پیمان سلطانی با حضور چهره‌هایی چون: اردشیر صالح پور، مسعود میری، ضیاالدین ناظم پور برگزار می‌شود.

 

ی

 پیمان سلطانی درباره‌ی آلبوم «ایران جوان» می‌گوید:

«ایران جوان» اثری است مستقل که در ساخت آن از ملودی‌ای قدیمی (قطعه‌ی سلام) ساخته‌ی آقای «لومر» استفاده کرده‌ام. قطعه‌ی سلام در بعضی از منابع بهاشتباه «نخستین سرود ملّی ایران» معرفی شده است. این قطعه در زمان قاجار بهعنوان یک مارش چندین بار در مراسم رسمی دربار با ارکستر سازهای بادی و پیانو سولو به اجرا در آمده است. این ملودی پس از صد و اندی سال به شکل کنونی پرداخت و مجدداً خلق شده است. پس از تغییرات اولیه در انگاره‌های ریتمیک، آکسانگذاریِ ملودیِ اولیه، اصلاح هارمونی، افزودن ملودی‌هایی به آن، افزودن اورتور، اپیزود میانی، کُدا و کادانس، گذاشتن کلام بر روی اثر، پرداخت در ارکستراسیون و تنظیم قطعه برای ارکستر سمفونیک و سازهای ملی، این موسیقی از یک مارش نظامی به یک سرود حماسی با مضمونی اجتماعی تبدیل شد و نام «ایران جوان» (در میان مردم، «وطنم») به خود گرفت. ایران جوان امروز دیگر به تمامی مردم ایران تعلق دارد.

وی در ادامه افزرود: «مجموعه قطعات به اجرا در آمده در این اثر عبارت‌اند از «سرزمین مادری»، شعر ضیاالدین ناظم پور/ برای ارکستر و آواز، «ایران جوان» (وطنم)،شعر بیژن ترقی/ برای ارکستر و آواز،  «باران»،شعر ضیاالدین ناظم پور / برای ارکستر و آواز،  «سرزمین مادری»،برای پیانو / پیانیست آرمن مووسیسیان،  «ایران جوان» (وطنم)،برای پیانو/ پیانیست مارگاریتا تووماسیان،  «باران،برای پیانو / اجرای سمپل حامی حقیقی، «سرزمین مادری»،برای کر، پیانو و تنبک، «ایران جوان» (وطنم)،برای کر، پیانو و تنبک، «باران»،برای کر، پیانو و تنبک، «سرزمین مادری»،برای ارکستر و سنتور، «ایران جوان» ( وطنم)،برای ارکستر و تار، «باران» - برای ارکستر و سه تار، که ضمن این مجموعه‌ها بنده تکنوازی تار، سه تار و سنتور را نیز بر عهده داشته‌ام.»

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST