کد مطلب: ۶۹۳۸
تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴

گزارش نشست ادبی بزرگداشت روز حافظ

در این نشست بعد از تلاوت آیات قرآن مجید، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا، دکتر عبدالصبور خان ضمن خیر مقدم به استادان و دانشجویان و معاون محترم رایزنی فرهنگی، به ذکر مطالبی در خصوص اهمیت حافظ و تأثیر آن در زبان و ادب فارسی در بنگلادش پرداخت.

سپس اولین سخنران آقای دکتر سیف الاسلام خان، مطالب مبسوطی درباره اهمیت یادگیری زبان فارسی برای فهم شعر حافظ و سایر شاعران فارسی بیان کردند و به دو زبان فارسی و بنگالی مقاله خود را درباره‌ی حافظ ایراد کردند. بعد از آن نماهنگ آواز استاد شهرام ناظری از غزلیات حافظ پخش گردید که مورد استقبال فراوانی قرار گرفت. در ادامه، خانم دکتر الهام حدادی سخنرانی خود را درباره‌ی اهمیت جهانی شعر حافظ به دلیل شناخت عمیق حافظ از ساحات وجود برزخی انسان بیان کردند و با خواندن غزلی از حافظ که با استقبال حاضران مواجه شد، به سخنان خود پایان دادند.

در ادامه، از خانم دکتر کلثوم ابوالبشر، مادر زبان و ادبیات فارسی در بنگلادش، تقدیر و تشکر به عمل آمد. سپس، بعد از پخش نماهنگ دیگری از سالار عقیلی، دکتر فرهاد درودگریان، استاد اعزامی، سخنرانی خود را با موضوع مقام ازلی حافظ در قالب مذهب رندی ایراد کردند و با دکلمه غزلی از حافظ اشتیاق پرشور شیفتگان شعر حافظ را برانگیختند. در خاتمه، آقای اصغر خسروآبادی، معاون محترم رایزنی فرهنگی، ضمن سپاس از استاد اعزامی و گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا برای برگزاری اولین بزرگداشت حافظ، حمایت رایزنی فرهنگی را بر برگزاری چنین نشست‌هایی در گروه اعلام کردند که با تشویق حاضران روبرو شد. این نشست ادبی با پذیرایی از شرکت‌کنندگان و گرفتن عکس‌های یادگاری به پایان رسید.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST