کد مطلب: ۷۳۹۷
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

مبانی روایت‌شناسی

  • استاد:  ابوالفضل حری
  • شروع دوره: سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۴ تا ۱۶
  • مهلت ثبت‌نام: پایان فروردین
  • طول دوره: ۱۲ جلسه

  

در چند دهه‌ی گذشته، روایت و دستور زبان روایت یا روایت‌شناسی در حوزه‌های دانشگاهی با اقبال روبه‌رو بوده و به تازگی نیز با پیوند روایت‌شناسی با سایر رشته‌ها، دوچندان مورد توجه قرار گرفته است.روایت و داستان، سوای اینکه به تعبیر بارت، درست مثل زندگی همه جا حضور دارد و فراـ فرهنگی و فراـ تاریخی است، شگرد و ابزاری در دستان نویسندگان برای خلق آثار ادبی و ناقدین و خوانندگان در درک، تحلیل و استحسان آثار ادبی بوده است.

کارگاه آموزشی «مبانی روایت شناسی» با تدریس ابوالفضل حری، عضو هیات علمی دانشگاه اراک، در ۱۲ جلسه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. دراین دوره‌ی‌آموزشی مولفه‌های روایت یعنی داستان و متن؛ مکان؛ شخصیت و شخصیت‌پردازی؛ راویان و عمل روایت؛ دیدگاه/ کانونی‌شدگی؛ بازنمایی گفتار و اندیشه با ذکر نمونه‌هایی از آثار ادبی بررسی و تحلیل می‌شود.

هنرجویان در این دوره، علاوه بر آشنایی با نظریه و روش روایت‌شناسی، نحوه‌ی به کارگیری این نظریه‌ و روش‌ها را در تحلیل متون ادبی می‌آموزند.

دوره‌ی «مبانی روایت‌شناسی» روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ تشکیل می‌شود. آغاز آن ۱۴ اردیبهشت است. علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌ی آموزشی تا پایان فروردین فرصت دارند برای ثبت‌نام به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

 

کلید واژه ها: ابوالفضل حری -
0/700
send to friend
نظرات 3
  • 5
    0
    پاسخ به این نظر
    شهاب دوشنبه 17 اسفند 1394
    روایت شناسی یکی از اساسی ترین نیازهای علاقه مندان به نقدادبی است. مدتها دنبال چنین دوره ای بودم. خصوصا اینکه روایت شناسی شاخص مبانی آن را تدریس بکند حسن بزرگی است. حد اقل میتوان مطمین بود در مرحله توصیف متن که درآمدی بر تحلیل آن است درست کار میکنیم. از موسسه شهرکتاب که به نیاز ماجوانهای علاقه مند به نقد توجه میکند سپاسگزاریم
  • 5
    2
    پاسخ به این نظر
    عاطفه سالمی دوشنبه 17 اسفند 1394
    با سلام چرا علی رغم درخواست فراوان دانشجویان، اساتید، و فرهیختگان شهرستانی دوره ها به صورت فشرده و در یک یا دو روز برگزار نمیشود تا عزیزان شهرستانی هم بتوانند با برنامه ریزی از کلاسها و کارگاهها استفاده کنند؟
  • 1
    1
    پاسخ به این نظر
    عاطفه سالمی دوشنبه 17 اسفند 1394
    با سلام چرا علی رغم درخواست فراوان دانشجویان، اساتید، و فرهیختگان شهرستانی دوره ها به صورت فشرده و در یک یا دو روز برگزار نمیشود تا عزیزان شهرستانی هم بتوانند با برنامه ریزی از کلاسها و کارگاهها استفاده کنند؟ پاسخ: خانم سالمی ما دو دوره روزهای تعطیل برگزار کردیم که متاسفانه استقبالی نشد.
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST