کد مطلب: ۷۵۵۲
تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

چهارصد سال با شکسپیر در روز جهانی کتاب

ویلیام شکسپیر از برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویسان و شاعران انگلیسی‌زبان و جهان است که آثار او همچون هملت، اتللو، شاه لیر، مکبث، رومئو و ژولیت، رویا شب نیمه‌ی تابستان، ریچارد سوم و ... به زبان‌های فراوان ترجمه شده و بیشتر مردم جهان با آن آشنایند. شکسپیر غزل‌های پرشماری نیز سرود. شکسپیر در ۱۵۶۴ میلادی به دنیا آمد و در ۱۶۱۶ درگذشت. امسال مصادف است با چهارصدمین سال درگذشت شکسپیر و بدین مناسبت برنامه‌های مختلفی در سراسر جهان اجرا می‌شود.

مراسم بزرگداشت شکسپیر و روز جهانی کتاب در روز شنبه، ۴  اردیبهشت، ساعت ۱۵ برابر با ۲۳ آوریل و هم‌زمان با چهارصدمین سالگرد درگذشت شکسپیر در مرکز فرهنگی شهر کتاب با عنوان «چهارصد سال با شکسپیر» برگزار می‌شود. در این نشست دکتر شیده احمدزاده درباره‌ی «شکسپیر و شعر»، دکتر امیرعلی نجومیان درباره‌ی «شکسپیر و سینما»، دکتر کامران سپهران درباره‌ی «صحنه‌ی ماندگار شکسپیر» و رضا سرور مترجم کتاب‌های «شکسپیر معاصر ما» نوشته‌ی یان کات و «گفت‌وگوهایی درباره‌ی شکسپیر» نوشته‌ی یان کات و چارلز ماروویتز درباره‌ی جایگاه این دو کتاب در حوزه‌ی شکسپیرشناسی سخن می‌گویند.

همچنین در این نشست، بخش‌هایی از فیلم «در جست‌وجوی شکسپیر» نمایش داده می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST