کد مطلب: ۷۶۲۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

دو کتابی که سه روزه، سه چاپه شدند!

هنرآنلاین: در شرایط اسفناک چاپ و نشر امروز ایران که کتاب‌ها با تیراژ ۲۰۰ نسخه منتشر می‌شود، چاپ سوم یک کتاب در عرض سه روز به راستی عجیب است!

 دو کتاب از علیرضا آذر با عناوین "آریان" (مجموعه ترانه‌ها) و "اثر انگشت" (مجموعه غزل‌ها، قصیده‌ها و قوالب دیگر) در کمتر از ۳ روز به چاپ سوم رسید.

این کتاب‌ها سوم اردیبهشت منتشر شدند و تا روز دوشنبه هفته جاری به چاپ سوم رسیدند. به گفته انتشارات نیماژ چاپ نخست این کتاب‌ها در نخستین روز و در مراسم رونمایی کتاب به دلیل استقبال مخاطبان به پایان رسید.

علیرضا اسدی مدیر نشر نیماژ دراین باره به ایبنا گفته است که با توجه به اینکه علیرضا آذر طرفداران زیادی دارد و همیشه کارهایش با استقبال زیاد مخاطبان روبه‌رو می‌شود، رخ دادن چنین اتفاقی خیلی عجیب و دور از انتظار نبود و نشر نیماژ این موضوع را پیش‌بینی کرده بود.

او گفته:‌ چاپ اول هر دو مجموعه در روز رونمایی و جشن امضا به پایان رسید چراکه استقبال خیلی خوبی از این مراسم شده بود و عکس‌های مراسم حرف‌های مرا تصدیق می‌کند. چاپ دوم نیز در پخش به اتمام رسید و چاپ سوم آن امروز وارد بازار نشر شد. با توجه به استقبال خوب مخاطبان از دو اثر قبلی علیرضا آذر، ما این استقبال را پیش‌بینی کرده بودیم، به همین دلیل مجوز انتشار چاپ اول تا پنجم گرفته شده بود تا برای عرضه این دو کتاب به مشکل نخوریم.

اما واقعیت این است که انتظار تجدید چاپ کتابی تا سه مرتبه در عرض سه روز بسیار تعجب آور است. آن هم در شرایطی که ناشران ایرانی آثار خوش نامشان را هم نمی‌توانند در عرض سه سال به چاپ دوم برسانند. این در حالی است که بسیاری بر این باورند که درج عدد شمارگان کتاب از سوی ناشران، بعضاً به صورت جعلی است و تعداد واقعی انتشار بسیاری از کتاب‌ها کمتر از عددی است که ناشر اعلام می‌کند.

اما به هر روی آنچه مسلم است این است که این اتفاق را می‌توان از اتفاقات نادر بازار چاپ و نشر کتاب در ایران دانست و بر خلاف آنچه مدیر نشر نیماژ اعلام کرده، اصولاً نمی‌توان انتظار داشت کتابی -هر چند اثر شاعر یا نویسنده‌ای پر مخاطب و به نام- در کمتر از سه روز به چاپ سوم رسید.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST