کد مطلب: ۷۸۲۱
تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵

انتخاب‌های مطالعاتی بیل گیتس/ چطور اشتباه نکنیم؟

مهر: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یواس تودی، گیتس که یکی از پیشگامان و بنیانگذاران مایکروسافت است که در حال حاضر در فهرست ثروتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود علاقه زیادی به مطالعه کتاب دارد. او در سال‌های گذشته نیز نشان داد که تنها به مطالعه کتاب‌های اقتصادی، تجاری و فناوری علاقه ندارد و کتاب‌های مورد علاقه‌اش را از میان کتاب‌های ادبی، رمان، شعر و حتی گاهی کتاب‌هایی که در حوزه سلامت منتشر می‌شود نیز انتخاب می‌کند.

«چشم هفتم» عنوان یک رمان علمی تخیلی است که بیل گیتس از آن در فهرست رمان‌های محبوبش نام برده است. این کتاب که به قلم نیل استفنسون و در سال ۲۰۱۵ به رشته تحریر در آمده داستانی هیجان انگیز از آخرین روزهای حیات کره زمین و و باران شهاب سنگ‌ها بر زمین دارد. گیتس تصمیم دارد در تابستان پیش رو این رمان علمی تخیلی را در کنار دیگر آثاری که انتخاب کرده مطالعه کند. او در این باره می‌گوید: مطالعه اثار علمی تخیلی به من کمک می‌کند تا با فکر بازتری ایده‌پردازی کنم.

دومین کتابی که بیل گیتس به هوادارنش معرفی می‌کند کتاب «چطور اشتباه نکنیم؟» است که به قلم جوردن النبرگ به رشته تحریر در آمده است. این کتاب که در حوزه علوم ریاضی منتشر شده درباره داشتن کسب و کار پر رونق است. خواننده این کتاب بعد از مطالعه آن با متدها و داده‌هایی رو به رو می‌شود که می‌تواند روند کسب و کارش را پر رونق کند. اگر چه بسیاری از کارشناسان معتقدند که این کتاب متدهایی کلاسیک را به مخاطب معرفی می‌کند اما بیل گیتس این کتاب را در فهرست کتاب‌های مورد علاقه‌اش برای تابستان ۲۰۱۶  قرار داده است.

«سؤال حیاتی» عنوان سومین اثری است که بیل گیتس از آن نام برده است. این کتاب درباره روش‌های درست غواصی کردن در انرژی‌هاست. بیل گیتس با انتخاب این کتاب تلاش دارد تا بتوانند همه قوایش را برای موفقیت‌های بیشتر هماهنگ کند. این کتاب قرار است به مخاطب خود آموزش دهد چگونه از کنار مسائل سطحی عبور کند و چطور مباحث حیاتی و مهم را در صدر برنامه‌هایش قرار دهد. این کتاب به قلم نیک لین به رشته تحریر در آمده است.

 چهارمین اثری که گیتش قرار است در ماه پیش رو مطالعه‌اش را آغاز کند کتاب «قدرت رقابت» است که به قلم هیروشی میکی تانی به رشته تحریر در آمده است. نویسنده ژاپنی این اثر تلاش کرده تا روش‌های تجارت بازرگانان ژاپنی و چینی را در بازار بین‌المللی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. او تلاش کرده تا با الگو برداری از نسخه‌های اقتصاددانان شرقی تئوری‌های قابل اجرا برای کسب و کار را به مخاطبانش ارائه کند.

و اما کتاب «انسان، تاریخچه‌ای درباره بشر» به قلم نوها یارای آخرین کتابی است که بیل گیتس قصد مطالعه آن را دارد. این کتاب ۴۰۰ صفحه‌ای درباره تحولات تکنولوژیکی است که قرار است در آینده نزدیک توسط بشر به ثمر بنشیند. در حقیقت نویسنده این کتاب با الهام از تولیدات بشر و البته با خیال‌پردازی درباره آنچه بشر در آینده کشف می‌کند داستان پردازی کرده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST