کد مطلب: ۸۵۳۴
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

آلبوم پرگار در شهرکتاب فرشته رونمایی شد

مراسم رونمایی و جشن امضاء آلبوم پرگار، اثر اشکان ماهری عصر روز شنبه، بیستم شهریورماه در شهرکتاب فرشته برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی شهرکتاب فرشته، اشکان ماهری خواننده اثر در ابتدای مراسم  گفت: سال ۹۰ آرش سعیدی، کار من را به صورت اتفاقی شنید و از من درخواست کرد تا کارهایم را که متنوع بود و هرکدام با یک استایل تنظیم شده بود را به عنوان یک مجموعه منتشر کنیم. ایده این آلبوم از آن زمان شروع شد و به علت عدم آشنایی با پروسه، تولید بازده زمانی این کار طولانی شد.

وی افزود: اما اگر به صورت عادی بدون مشکلاتی که که پیشرو داشتم قرار بود این آلبوم را منتشر کنم مدت یک سال به طول می انجامید، زیرا این پروسه احتیاج به همکاری یک سری عواملی بود که وقتی هماهنگ با کار شما حرکت می کنند همه چیز به درستی پیش میرود و زمانی که اتفاق نمی افتد زمانی طولانی می شود.

وی گفت: از نظر من شعر نقطه شروع است و ادبیات نیز برای من نیز بسیار مورد توجه بود، و سعی کردم در ادبیات مفاهیمی را استفاده کنم تا توسط مخاطب برداشت مناسب شود و شعرهایی را انتخاب کردم که برگرفته از احساسات خودم بود

ماهری با بیان اینکه طیف کاری من بسیار گسترده می باشد و از ادبیاتی استفاده کردم که تواند مورد توجه مخاطب قرار گیرد و یک لایه و سطحی نباشد، تاکید کرد: شعرهایی که به کار می بردم را به صورت اتفاقی انتخاب می کردم و به دنبال شعرهایی بودم که اول بر روی احساسات خودم تاثیر بگذارد و بعد مخاطب که بتواند به سمت و سوی که مورد نظرم بود کشیده شود.

ماهری همچنین خاطرنشان کرد: قضاوت کردن یک اثر احتیاج به زمان دارد و در گذر زمان است که می شود یک نظر درست و قضاوت عادلانه و صادقانه ای در مورد اثر داشت.

اشکان ماهری با عنوان اینکه بعد از مرحله شعر و ملودی که مرحله تنظیم کار می باشد از دست ما خارج می شود و عوامل دیگری وارد کار می شوند که از شعر و ملودی من برداشتی می شود به سمت و سوی از نظر سازبندی می شود، افزود: انجام این کار در کنار آقای سعیدی و آقای طاهری انتخاب درستی بود.

 

وی تصریح کرد: ممکن است که کار های آلبوم پرگارکمی کنتراست داشته باشد و خیلی از نظر محتوایی به هم نزدیک نباشد ولی ماهیت کلی اثر یک وحدتی را ایجاد کرد که بر آن واقف بودم.

اشکان ماهری اشاره کرد: از نظر من یکی از مهمترین اتفاقات و تاثیرگذارترین کارهایی که در تهیه یک آلبوم اتفاق می افتد میکس و مستر است، که در آنجا تصحیح کار،  ظرافت کاری و اینکه جنس صداها باید به چه گونه ای نمایان شود که مخاطبان احساس درستی از نظر احساسی و فنی صدا برداری داشته باشند.

وی ادامه داد: در این زمینه توسط صدرالدین طاهری با مجموعه رهگذر هفت اقلیم آشنا شدم.

ماهری با اعلام اینکه آقایان سپهر سعیدی و سهیل سعیدی یک سال و نیم برای میکس و مستر این آلبوم زحمت کشیدند، ادامه داد: بعد از این مرحله به نشر رسیدیم که سپهر سعیدی مسیول موسسه رهگذر بسیار کمک کردند و هدیه با ارزشی که من از ایشان دریافت کردم، طراحی کاور آلبوم می باشد که بسیاری از مخاطبان از آن استقبال کردند.

آلبوم، «پرگار» که با آهنگسازی و خوانندگی اشکان ماهری و تنظیم صدرالدین طاهری، آرش سعیدی و اشکان ماهری شامل ۹ قطعه است که بهزاد فراهانی نیز در این آلبوم دکلمه کرده است.

ب

ب

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST