کد مطلب: ۸۵۷۳
تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

«چگونه روزنامه‌نگار شویم؟» به بازار آمد

آنا: «چگونه روزنامه‌نگار شویم؟» نام کتابی است نوشته احمد توکلی روزنامه‌نگار و مدرس روزنامه‌نگاری که برای علاقه‌مندان و دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری به رشته تحریر درآمده است. 

به گزارش گروه فرهنگی آنا، نویسنده در کتاب «چگونه روزنامه‌نگار شویم؟» این موضوع را با اتکا به نگاه حرفه‌ای و دانش آکادمیک خویش در رشته روزنامه‌نگاری به تحریر در آورده و با افزودن بخشی تحت عنوان « از استاد بپرس» -در پایان هر فصل-این پرسش را که «چگونه روزنامه نگار شویم؟» ، در پاسخ‌های اساتیدی چونعلی اکبر قاضی‌زاد، مهدی فرقانی، مجید رضائیان، یونس شکرخواه، فریدون صدیقی، وحسن نمکدوست جست‌وجو کرده و به بحث گذاشته است.

احمد توکلی با توجه به این‌که پیش از این جای خالی کتاب «چگونه روزنامه‌نگار شویم؟» به عنوان ابتکاری متفاوت که در پژوهش‌هایی از این دست- آن هم در رشته روزنامه‌نگاری که رشته‌ای تجربی و آکادمیک است - احساس می‌شد، این کتاب را در ۴ فصل به رشته تحریر در آورده است:
۱. به دنیای روزنامه‌نگاری خوش آمدید
۲. پای‌بندی به اصول حرفه‌ای
۳. محیط دانشگاه
۴. در آغاز راه
نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد: «به کسی که سبک و سنگین می‌کند، رفتن به رسانه یا نرفتن را، ماندن یا نماندن را، می‌خواهم بگویم اگر چیزی غیر از این در سر دارید، شغلتان را اشتباهی انتخاب کرده‌اید. باید برای روزنامه‌نگار شدن، هدفی والاتر از کار کردن برای کارکردن و یا برای کسب معاش داشته باشید.»

احمد توکلی در ادامه این پرسش را که چگونه می‌توان روزنامه‌نگار بود با نگاهی آرمان‌گرایانه و البته اجتماعی تبیین کرده و ادامه می‌دهد: «روزنامه‌نگاران با رویکرد مسوولانه خود و بازنمایی آرمان‌هایشان و با آگاهی بخشی به شهروندان، این حرفه را به یک حرفه فاخر مبدل کرده‌اند.»

روزنامه‌نگاری قبل از آن که یک شغل باشد، یک تعهد است. تعهد یک انسان مسئول که می‌خواد خودش و جامعه را روبه جلو هدایت کند. به دنبال آن است که شرایط زندگی مردم را بهبود بخشد. به پیشرفت‌ها توجه دارد، ناعدالتی و ظلم را بر نمی‌تابد نا امنی فقر و بی سوادی جامعه او را آزار می‌دهد. مقاوم و تلاشگر است و خودش را وکیل مردم می‌داند.

چاپ اول کتاب در تابستان سال ۹۵ در قطع رقعی به تعداد ۱۰۰۰ نسخه در ۱۱۲ صفحه و به قیمت ۹۰۰۰ تومان از سوی نشر ثانیه منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST