کد مطلب: ۸۹۸۸
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵

شهر کتاب، میهمان‌دار فکر و زیبایی

مهدی فیروزان

هفته کتاب، سنت پسندیده‌ای است که با نوآوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به یاری مردم ایران قوام گرفته است و دعوت مردم و اهالی کتاب و مطالعه به سوی کتابفروشی‌ها از سوی برادر عزیزم احمد مسجد جامعی، نیز دعوتی خلاقانه و هوشمندانه است و هوایی تازه را به ریه‌های کم‌توان اقتصاد نشر می‌دمد.

در این میان، شهر کتاب که برنامه توسعه سوم خود را با منظومه فرهنگی آغاز کرده، در این هفته و در آستانه این دعوت، هم میزبان است و هم میهمان. در یک سو شهروندان شهر کتاب قرار دارند که میزبان آثاری اهالی تألیف و ترجمه، صاحبان اندیشه و ذوق و دست‌اندرکاران تولید و نشر و توزیع هستند و از سوی دیگر، خانواده بزرگ شهرکتاب قرار دارد که در ۸۰ فروشگاه زنجیره‌ای سراسری، در تهران و شهرستان‌ها میهمان‌دار فکر، اندیشه، زیبایی روح و کمال معرفت شهروندان هستند.

در این پیوند فرخنده و فرهیخته، فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرکتاب در طول این هفته مبارک، نویسندگان و مترجمان، هنرمندان و سینماگران و ورزشکاران فرهیخته را دعوت کرده تا در شهرکتاب‌های تهران و شهرستان‌ها گرد آیند و چون منزل خود در شهرکتاب درباره کتاب با یکدیگر گفتگو کنند.

پیشاپیش از تمام ایرانیانی که کتاب و مطالعه را برتر دانسته و همه صاحبان قلم، اهالی فکر و اندیشه که شهرکتاب را برای گفتگو انتخاب کرده‌اند، سپاسگزارم. باشد که تک تک ما ایرانی زیبا را در سایه آگاهی، اندیشه و دانایی آباد و آبادتر کنیم.

با افتخار جشن کتاب را تبریک می‌گویم؛ همواره در کنار کتاب و مطالعه پیروز و برقرار باشید. شهر کتاب، شهری زیبا و آرام برای دانستن.

 

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST