کد مطلب: ۸۹۸۹
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵

«سیروس نیرو» درگذشت

ایسنا: سیروس نیرو، شاعر و پژوهشگر پیشکسوت که از نسل شاگردان یوشیج بود از دنیا رفت.

اسدالله امرایی از دوستان سیروس نیرو با اعلام این خبر به ایسنا گفت: متاسفانه صبح سه‌شنبه(۲۵ آبان‌ماه) سیروس نیرو در بیمارستان طالقانی تهران درگذشت. او مدتی به‌علت عفونت ریه در بخش آی سی یوی بیمارستان طوس بستری شده و از آن‌جا به بیمارستان طالقانی منتقل  شده بود که صبح امروز به علت از کار افتادن کلیه و ریه درگذشت.

این مترجم درباره مراسم تشییع و خاک‌سپاری نیرو اظهار کرد: دختر آقای نیرو در خارج از کشور به سر می‌برد و ما در حال حاضر در حال هماهنگی با ایشان برای انجام مراسم تشیع و خاک‌سپاری هستیم.

به گزارش ایسنا، سیروس نیرو متولد سال ۱۳۰۹ است. او از شاعران سال‌های دور بود که محضر نیما را درک کرده بود. سَحر، رود، جاده، بهار از پنجره و... از  جمله مجموعه شعرهای منتشرشده این شاعر پیشکسوت هستند. سیاه‌مشق (شرح مخزن‌الاسرار نظامی)، در یتیم (شرح خسرو و شیرین نظامی)، دون ژوان (شرح هفت پیکر نظامی)، پیامبر نامرسل (شرح اسکندرنامه نظامی)، گوهرفروشان مهتاب (شرح لیلی و مجنون) و گنج مراد (شرح غزل‌های حافظ) از دیگر کتاب‌های نیروست که در زمینه شعر کلاسیک فارسی منتشر شده است. او کتاب «نیما» را هم منتشر کرده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST