کد مطلب: ۹۰۰۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵

دیدار هیات فرهنگی ایتالیایی از مرکز فرهنگی شهرکتاب

هیات فرهنگی ایتالیایی که برای تنظیم برنامه‌های مهمانی ویژه ایتالیا در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ایران حضور داشتند در روز سه‌شنبه ۲۵ آبان در مرکز فرهنگی شهرکتاب با علی‌اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی و بین‌الملل و فرح نظری، مدیر شرکت شهرکتاب، دیدار و گفت‌وگو کردند.

هدف از برگزاری این جلسه برنامه‌ریزی درباره برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های فرهنگی قبل از نمایشگاه و در زمان نمایشگاه کتاب، فروش کتاب در نمایشگاه بین‌المللی، فروش کتاب‌های ایتالیایی در غرفه‌ای در زمان نمایشگاه و بعد از آن و دعوت از نویسندگانی که کتاب‌های آنان در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود، عنوان شد.

در ابتدای این جلسه، علی‌اصغر محمدخانی به برنامه‌هایی که مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهرکتاب در سال‌های اخیر درباره‌ی فرهنگ، هنر و ادبیات ایتالیا برگزار کرده است اشاره کرد و گفت در شش ماه‌ی اخیر بزرگداشت گراردو نیولی ایران‌شناس برجسته ایتالیایی، رونمایی از ترجمه ایتالیایی انیس‌العشاق، سپهری و فروغ در ایتالیا و نشست صد سال با ناتالیا گینزبورگ در شهرکتاب برگزار شده است و در شش ماه آینده نیز نشست‌هایی درباره‌ی هنر و معماری ایتالیا در دوره‌ی رنسانس، ادبیات تطبیقی ایران و ایتالیا، نویسندگان معاصر ایتالیا و همچنین کارگاه ادبیات ایتالیایی در نظر گرفته شده که در مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهرکتاب برگزار می‌شود. محمدخانی افزود که روابط فرهنگی ایران و ایتالیا بسیار خوب است و نهادهای فرهنگی ایران بیشترین همکاری را با مراکز فرهنگی و ادبی ایتالیا داشته‌اند و انتظار می‌رود که دانشگاه‌ها، نهادهای دولتی و مراکز فرهنگی و انتشاراتی ایتالیا همکاری‌های بیشتری در معرفی فرهنگ و هنر ایران در ایتالیا و نیز فعالیت‌های مشترک داشته باشند.

سپس فرح نظری در خصوص همکاری‌های شهرکتاب و ناشران ایتالیایی توضیحاتی داد و گزارشی مبنی بر برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب‌های ایتالیایی در فروشگاه و نمایشگاه مرکزی کتاب‌های خارجی شهرکتاب و شهرکتاب بهشتی، همچنین همکاری با بخش فرهنگی سفارت ایتالیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال‌های گذشته توضیحات لازم داده شد. با توجه به فعالیت‌های گسترده فرهنگی شهرکتاب و همچنین همکاری مستقر با ناشران بین‌المللی، در خصوص گسترش روابط فرهنگی با کشور ایتالیا در این زمینه بستر لازم مهیا است. وی آمادگی شهرکتاب را در خصوص همکاری با بخش فرهنگی سفارت ایتالیا برای برگزاری غرفه ایتالیا به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد.

آلفیری لورنتزون رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا، حضور امسال ایتالیا را در نمایشگاه کتاب اتفاق مهمی دانست و گفت: این اتفاق مهمی است که هم برای نویسندگان و هم مخاطبان ارزشمند است چون می‌توانند در فضایی فرهنگی با هم گفت‌وگو داشته باشند، در کنار این جلسات می‌توان رایزنی‌هایی هم در دنیای نشر متصور شد. وی در ادامه آمادگی ناشران ایتالیا را برای ارسال کتاب‌هایی در زمینه رمان، کتاب‌های مصور، کتاب‌های آموزش زبان و کتاب‌هایی برای کودکان اعلام کرد. او گفت: مشابه این برنامه را در نمایشگاه‌های پاریس، مسکو، ابوظبی و... داشته است و امیدوار است که در تهران هم تجربه خوبی داشته باشند.

همچنین در این جلسه پائولاسگی، مدیر اجرایی نمایشگاه‌ها، کارملا نودلا، مسئول نویسندگان، لئوپولدو اسپرزاتو، مدیر آژانس بازرگانی ایتالیا در ایران، فلیچه دل گودیچه، مدیر بین‌المللی کتاب ایتالیا، آلفیری لورنتزون، رئیس مجمع ناشران و رئیس هیات اعزامی ایتالیا، کارلو چروتی رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران حضور داشتند.

1

2

3

5

6

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST