کد مطلب: ۹۰۵۱
تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵

کتاب سال ۲۰۱۶ انگلستان معرفی شد

ایسنا: کتابی با موضوع مهاجرت، بالاتر از «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» و «دختری در قطار»، عنوان کتاب سال ۲۰۱۶ را از سوی کتاب‌خوانان انگلیسی دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، «ریفاینری» نوشت: مجموعه‌ای از مقالات که با موضوع مهاجرت نوشته شده و ماه سپتامبر در کتابی به نام «مهاجر خوب» منتشر شده است، از سوی خوانندگان انگلستان به عنوات محبوب‌ترین اثر در سال ۲۰۱۶ برگزیده شد.

این کتاب که تمام فصل‌هایش توسط نویسندگان رنگین‌پوست نوشته شده، برای کسب این عنوان آثار پرفروش و معروفی همچون «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» نمایشنامه «جی.کی. رولینگ» و «دختری در قطار» رمان مشهور «پائولا هاوکینز» را پشت سر گذاشت.


۵۰ هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند. «نیکش شوکلا» ویراستار و ناشر این کتاب است که تنها در عرض سه روز انتشاراتی را راه‌اندازی و این اثر را روانه بازار کرد.

جالب است که «رولینگ» خود یکی از افرادی بود که از چاپ و نشر کتاب «مهاجر خوب» حمایت کرد و مبلغی ۵۰۰۰ پوندی را در این راه صرف کرد. او دلیل این کار را مهم بودن و در زمان درست نوشته شدن این اثر اعلام کرد.

هدف «شوکلا» از چاپ این کتاب میدان دادن به نویسندگان رنگین‌پوست انگلیسی که «جایگاهی برای مبارزه در جریان اصلی نشر کتاب ندارند»، بوده است. او گفته که نگارش این کتاب را پیش از همه‌پرسی برای جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا و بحران پناهندگان شروع کرده و هر یک از نویسندگانِ این اثر داستان‌های خود را به روش خود روایت کرده‌اند.

«شوکلا» در مصاحبه‌ای از رسانه‌ها درخواست کرد: به نویسندگان رنگین‌پوست زمان و فضا بدهید. روایت حول محور مهاجرت هرگز در دست مهاجران نبوده است... و این داستانی است که ما باید تعریف کنیم.

«ریز احمد» بازیگر و رپر و «بیم ادوومی» روزنامه‌نگار از جمله افرادی هستند که روایت‌های خود از مهاجرت را در این کتاب آورده‌اند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST