کد مطلب: ۹۱۸۹
تاریخ انتشار: شنبه ۴ دی ۱۳۹۵

اعطای گواهینامه درجه یک هنری به ۷ نویسنده در اختتامیه جایزه جلال

ایسنا: به نقل از  روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، مجید قیصری، هدایت‌الله بهبودی، داود غفارزادگان، میثاق امیرفجر، رضا امیرخانی، ابوتراب خسروی و محمدرضا کاتب، گواهینامه درجه یک هنری خود را در اختتامیه جایزه جلال آل‌احمد از سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت خواهند کرد.

مجید قیصری، متولد ۱۳۴۵ و خالق آثاری چون «ضیافت به صرف گلوله»، «سه دختر گل‌فروش»، «باغ تلو»، «گوساله سرگردان»، «زیرخاکی» و ... تاکنون جوایز متعددی را به دست آورده و در شمار داوران جشنواره‌ها و جوایز ادبی کشور بوده است.

برگزیده شدن در کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، جایزه مهرگان ادب، جایزه ادبی اصفهان، جایزه نویسندگان و منتقدان مطبوعات، جایزه قلم زرین و جایزه پکا در کارنامه این نویسنده هست.

هدایت‌الله بهبودی‌زاده ۱۳۳۹ تبریز و کارشناس تاریخ است. مهم‌ترین فعالیت‌های وی تاکنون کارشناسی و نظارت بر آثار منتشره شده دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری و مدیریت این دفتر، داوری در جشنواره‌های مطبوعات و انتخاب کتاب برتر دفاع مقدس، مسئولیت سرویس فرهنگی چند روزنامه و هفته‌نامه، صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی ۲۰۰ شماره دوهفته‌نامه ادب و هنر پایداری «کمان» و سردبیری فصلنامه تخصصی «مطالعات تاریخی» بوده است.

هدایت‌الله بهبودی نیز برگزیده جشنواره‌های مطبوعات، شهید آوینی و ربع قرن کتاب دفاع مقدس است.

داوود غفارزادگان متولد ۱۳۳۸ اردبیل، بیش از دو دهه داستان‌هایی با موضوعات متنوع و برای مخاطبان گوناگون نوشته است. او که دریافت‌کننده جایزه ۲۰ سال ادبیات داستانی است که نشان طلایی از جشنواره بزرگ برگزیدگان ادبیات کودک ونوجوان (انجمن نویسندگان کودک ونوجوان) به عنوان یکی از بهترین داستان‌نویسان دو دهه از جوایز دیگر اوست.

همچنین رمان «فال خون» او به انگلیسی ترجمه و در دانشگاه تگزاس آمریکا چاپ شده است. غفارزادگان، مدرس دوره پیشرفته داستان کوتاه بنیاد شعر و ادبیات داستانی است.

میثاق امیر فجر در سال ۱۳۲۸ در محله سیدنصرالدین تهران به دنیا آمده است. او از دوران نوجوانی در کنار آموختن ادبیات و علوم انسانی و حضور فعال در حوزه‌های هنر و شعر و معارف، به تحصیل موسیقی و آموزش سازهای مختلف روی آورد و در دانشگاه تهران لیسانس ادبیات انگلیسی و در همین دانشگاه فوق لیسانس فلسفه را گذراند و سپس به کشورهای اروپایی و عربی برای تحقیق و تکمیل ادبیات تطبیقی جهان و ادبیات غرب سفر کرد.

او بیش از ۶۰ کتاب تألیفی و ده‌ها مقاله در زمینه‌های مختلف و بیش از ۲۰۰ مجلس سخنرانی ضبط شده در خصوص فلسفه، عرفان، ادب، تاریخ، تفسیر، علوم اجتماعی و هنر شرق و غرب دارد. امیرفجر اکنون بیش‌ترین وقت خود را صرف نگارش زندگانی تحلیلی «امام علی (ع)» کرده است.

رضا امیرخانی، زاده ۱۳۵۲ تهران، پرورش‌یافته مدارس استعدادهای درخشان و دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی مکانیک است. او نویسنده آثاری چون «منِ او»، «قیدار»، «ارمیا»، «جانستان کابلستان» و «داستان سیستان» است که شمارگان برخی از آثار او با مجموعه کتاب‌های نویسندگان دیگر برابری می‌کند.

برخی از آثار این نویسنده که مدتی رییس هیات مدیره انجمن قلم ایران بود، به زبان‌های دیگر ترجمه شده است. امیرخانی، ارتباط‌گیری با مخاطبان حوزه ادبیات را در سردبیری سایت «لوح» تجربه کرد.

ابوتراب خسروی متولد ۱۳۳۵ فسا در استان فارس است. در سال‌های ۱۳۴۸ و ۱۳۴۹ در دبیرستانی در اصفهان درس خواند و شاگرد هوشنگ گلشیری بود. او که لیسانس آموزش ابتدایی دارد و سال‌ها در شیراز به کودکان عقب‌مانده ذهنی آموزش می‌داد، آثاری مانند «هاویه»، «دیوان سومنات»، «اسفار کاتبان»، «رود راوی»، «ویران»، «حاشیه‌ای بر مبانی داستان»، «ملکان عذاب» و «آواز پر جبرییل» را در کارنامه دارد.

خسروی، علاوه بر برگزیده شدن در هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد برای رمان «ملکان عذاب»، برنده جایزه مهرگان ادب و برنده جایزه هوشنگ گلشیری نیز هست.

محمدرضا کاتب، نویسنده و کارگردان متولد ۱۳۴۵ تهران است. او نویسندگی را از نوجوانی آغاز کرد و آثار اولیه‌اش را در جمع داستان‌نویسان مسجد جوادالائمه علیه‌السلام زیر نظر مرحوم امیرحسین فردی می‌نوشت. این داستان‌ها در مجله «کیهان بچه‌ها» هم که سردبیری‌اش را فردی به عهده داشت، چاپ می‌شد. کتاب‌های ابتدایی کاتب درون‌مایه طنز داشت.

این نویسنده، بعد از آن در دانشکده صداوسیما مشغول به تحصیل شد و به عنوان یکی از نویسندگان پر کار، ۹ داستان «اولین قدم»، «شب‌چراغی در دست»، «قطره‌های بارانی»، «نگاه زرد پاییز»، «ختم ارباب والا»، «جای شما خالی»، «بلاهای زمینی»، «عبور از پیراهن» و «پری در آبگینه» را در دهه ۶۰ به چاپ رساند.

اختتامیه هفتمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد، فردا شنبه چهارم دی‌ماه از ساعت ۱۵ در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود و طی آن، برگزیدگان و تقدیری‌های این جایزه در رشته‌های رمان و داستان بلند، داستان کوتاه، مستندنگاری و بخش ویژه افغانستان معرفی می‌شوند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST