کد مطلب: ۹۳۳۹
تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵

کمیک استریپ «غرور و تعصب» منتشر شد

 آنا: نشر چترنگ در ادامه مسیر انتشار کتاب‌های کمیک‌استریپ (داستان تصویری)، «غرور و تعصب» جین آستین را که لارنس سیچ و راجیش ناگولاکوندا آن را اقتباس و تصویرگری کرده‌اند، با ترجمه سبا هاشمی‌نسب به انتشار رساند.

این کتاب با صفحات گلاسه و چاپ رنگی، گزینشی است از رمان معروف «غرور تعصب» که دستمایه ساخته‌های سینمایی نیز قرار گرفته است. جین آستین ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵، در روستای کوچک استیونسون در همپ‌شایر انگلستان متولد شد. جین که اشتیاق زیادی به درس خواندن داشت، داستان‌نویسی را از ۱۰ سالگی آغاز کرد و در ۳۶ سالگی اولین رمانش را با نام عقل و احساس (۱۸۱۱) به چاپ رساند. پس از آن سه رمان دیگرش با نام‌های غرور و تعصب (۱۸۱۳)، منسفیلدپارک (۱۸۱۴) و اِما (۱۸۱۶) در دوران حیاتش منتشر شدند. رمان‌های نورتنگر ابی و ترغیب هم پس از مرگش در سال ۱۸۱۸ به چاپ رسیدند. او در سال ۱۸۱۶ بیمار شد و ۱۸ جولای ۱۸۱۷ در چهل و یک سالگی از دنیا رفت.

پشت جلد این کتاب و در توضیح ژانر داستان مصور آمده است: «رمان مصور، همان‌طور که از نامش پیداست، گونه‌ای از ادبیات است که از ترکیب متن و تصویر پدید می‌آید. هرچند واژه رمان به آثار بلند داستانی اطلاق می‌شود، اصطلاح رمان مصور اصطلاحی است وسیع که می‌تواند آثار ادبی مختلفی را در برگیرد.»

خلاصه رمان «غرور و تعصب»: «آقا و خانم بِنِت (Bennet) پنج دختر داشتند. جِین و الیزابت بزرگ‌تر از سه خواهر دیگر بودند و زیباتر و سنگین‌تر. چندی بود که در همسایگی‌شان در باغی به نام «نِدِرفیلد» مردی سرشناس و ثروتمند به اسم «چارلز بینگلی» زندگی می‌کرد که بسیار بامحبت و خوش‌چهره بود. خانم بِنِت می‌کوشید تا هرطور شده مرد جوان را برای ازدواج به یکی از دخترانش مایل کند. در یک مهمانی که بینگلی ترتیب داده‌بود، خانواده‌ی بِنِت نیز حضور داشتند. آقای دارسی، دوستِ شوهرِ خواهر چارلز هم در آن جشن بود. او سرووضعی آراسته و پرغرور داشت. آن شب، جین با چارلز بینگلی آشنا شد. دوشیزه بینگلی هم دوست داشت دارسی به او توجه کند که چنین نشد....»

نشر چترنگ پیش از این کمیک استریپ‌های «کومبره» و «در سایه دوشیزگان شکوفا» که هر دو برگرفته از مجموعه «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» مارسل پروست هستند را منتشر کرده بود و «غرور و تعصب» سومین کتاب کمیک‌استریپ است که از سوی این ناشر، روانه بازار کتاب شده است.

 

 

کلید واژه ها: غرور و تعصب -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST