کد مطلب: ۹۵۰۷
تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

ایرانیان سوئد با فرهنگ و موفق هستند

سازمان فرهنگ و ارتباطات: آلیس باه کونکه، در ديدار سفير و رايزن فرهنگي كشورمان گفت: ایرانیان در کشور سوئد مردمی موفق و بافرهنگ و متمدن هستند.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، آلیس باه کونکه، وزیر فرهنگ کشور سوئد که عهده‌دار امور فرهنگ، دمکراسی و حقوق بشر و اقلیت‌های دینی و قومی کشور سوئد است، در آستانه سفر نخست‌وزیر سوئد به تهران با سید رسول مهاجر، سفیر و سید عبدالمجید میردامادی، رایزن فرهنگی کشورمان در استکهلم دیدار کرد.

وزیر فرهنگ سوئد که یک آفریقايی‌تبار است، در این دیدار گفت: با فرهنگ اسلامی آشنايی بسیار نزدیک دارم. پدر بزرگ من در کشور گامبیا، امام و معلم و دارای مکتب قرآن کریم بود. البته مادرم سوئدی است و خودم مسیحی هستم.

آلیس باه کونکه ادامه داد: به دليل داشتن چندين دوست خوب ايراني، با ایران و فرهنگ ایران آشنايی دارم. ایرانیان در کشور سوئد مردمی موفق و بافرهنگ و متمدن بوده‌اند و ما تاکنون هیچگونه رفتار نامناسبی از ایرانیان به عنوان یک طیف از جامعه سوئد را شاهد نبوده‌ایم. ایرانیان برخوردار از فرهنگی غنی و مردمی بسیار خوب و متین در رفتار و کردار خود بوده‌اند.

همچنين در این دیدار به طرح چندین مسأله مهم فرهنگی از جمله بررسی موافقت‌نامه فرهنگی مشترک ایران و سوئد، دادوستد‌ها و گفت‌وگوهای فرهنگی در زمینه‌های مبادلات و همکاری‌های موزه‌ای و نمایش  آثار باستانی ایران در موزه‌های کشور سوئد، همکاری در زمینه آموزش زبان فارسی به ایرانیان و مربیان زبان‌فارسی در کشور سوئد، همکاری‌های علمی دانشگاهی، توسعه روابط فرهنگی و جهانگردی دو کشور پرداخته شد. دیگر موضوعات این دیدار درباره ایران و انقلاب اسلامی، تاریخ و فرهنگ ایران و دیگر موضوعات فرهنگی دو کشور بود.

در پایان اين ديدار نیز کتاب «داستان‌های ایرانی» به زبان سوئدی و هدیه‌ای فرهنگی که گویای فرهنگ ایرانی اسلامی کشورمان بود به وزير سوئدي هدیه شد؛ ازجمله تصویری از تابلوی یک هنرمند ایرانی که عکس پادشاه و ملکه سوئد را با ۱۷۰۰۰ قطعه پارچه در چندین ماه با دستان هنرمند و سرپنجه ایرانی خود خلق کرده بود.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST