کد مطلب: ۹۵۸۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

برگزاری شب شعر به همت انجمن فرهنگی ایرانی - ایتالیایی «الفبا» در رم

 

ب

در این مراسم که دوشنبه ۲۵ بهمن هم‌زمان با پنجاهمین سالروز درگذشت فروغ فرخزاد از ساعت ۶ عصر در سالن آرچیرم برگزار گردید،گروه کثیری از ایرانیان و ایتالیایی‌های علاقه‌مند به شعر٬ هنر و ادب پارسی حضورداشتند. 
این برنامه با اجرای  نمایش کوتاهی با موضوع زندگی و شعر فروغ در دوره‌های مختلف آغاز شد که توسط پریسا نظری،غزل آزاد و مگالی استایندلر به زبان ایتالیایی و فارسی به زیبایی اجراگردید و نسیم سعد اجرای این گروه را با نواختن قطعاتی از باخ با ویولونسل همراهی کرد. در ادامه، خوانش اشعاری از فروغ به زبان‌های ایتالیایی(مگالی استایندلر)، فارسی٬ ایتالیایی و انگلیسی(پریسا نظری)، فارسی وآلمانی(صبری نجفی)، ترکی(آینور ازبک بونومو)، عربی(آنتونیتا ناسّیسی) ٬آلبانیایی(ادلیرا کولا)٬ ایتالیایی (فریماه رحیمی‌نیا) وفارسی(لیلا انصاری)رنگ دیگری به محفل بخشید.‌‌
در میان خوانش اشعار، چند تن از صاحب‌نظران و ادب دوستان از جمله عباس دهقان، منصور فرهپور و شاهین مدرس درمورد شعر و جایگاه ادبی فروغ به زبان فارسی وایتالیایی سخن گفتند وعلی شمس(نویسنده و کارگردان تئاترمقیم رم) نیز قطعه‌ای از رمان«تابستان بی‌ترحم» را خواند که بیژن زرمندیلی به زبان ایتالیایی نوشته است. قطعه مذکور به زمان اقامت فروغ در رم مربوط می‌شود. همین قطعه از رمان نیز به‌زبان اصلی توسط مگالی استایندلر برای حضارخوانده شد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST