کد مطلب: ۹۷۳۹
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

شمس لنگرودی میان علاقه‌مندان شعر در «شهر کتاب مشهد»

جشن امضای کتاب «واژه‌ها به دیدن من آمدند» با حضور شاعر پرآوازه و پرمخاطب کشورمان، «شمس لنگرودی» در میان مخاطبان و علاقه‌مندان شعر، در «شهر کتاب مشهد» برگزار شد.

 شمس لنگرودی، از کودکی و علاقه‌مندی‌ها و خاطراتی که در ایجاد بارقه‌های شاعری وی، نقش داشتند، سخن گفت. بیان شیوا، بی پیرانه و خالی از تکلف این شاعر دوست‌داشتنی، طرفدارانش را مجذوب شاعرانگی‌های وی کرد. این شاعر شناس گفت: خودم را شاعر و بازیگر نمی‌دانم، هیچ‌گاه دنبال این نبودم.

که محقق شوم و حتی بازیگر اما در سن ۲۵ سالگی به شناخت رسیدم؛ نیما در جایی می‌گوید: اگر می‌خواهید از سنگ صحبت کنید باید تبدیل به سنگ شوید و از زبان سنگ بگویید. اوایل این حرف نیما را درک نمی‌کردم اما به‌مرور فهمیدم که باید هر چیز را درک کرد و در کالبد آن قرار گرفت؛ به همین دلیل در آن زمان در کلاس‌های بازیگری به نام «آناهیتا» که خیلی مهم بود و در آن شناخت حس را تدریس می‌کردند؛ شرکت کردم تا بلکه حس را بشناسم.

وی در ادامه به پرسش‌های علاقه‌مندان حاضر، با صبوری پاسخ گفت و با خواندن و تحلیل شعر شاعران پیشین و نامدار از راز جاودانگی شعر آنان گفت.
حضور پرشور مخاطبان در جشن امضای کتاب «واژه‌ها به دیدن من آمدند» نشان از این دارد که جایگاه این شاعر در عرصه ادب کشورمان، بسیار ویژه و خاص است.

شهر کتاب مشهد

شهر کتاب مشهد

شهر کتاب مشهد

شهر کتاب مشهد

کلید واژه ها: شهر کتاب مشهد -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST