img
img
img
img
img
برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «درکات» در شهرکتاب قزوین

برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «درکات» در شهرکتاب قزوین

شهرکتاب قزوین پنجشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ میزبان آیین فرهنگی با محوریت نقد و بررسی کتاب «درکات» بود. در این نشست نویسنده‌ی کتاب آقای آرش جواهری به همراه خانم فاطمه شریف‌نژاد و آقای کامران سلیمانیان مقدم به عنوان منتقد و خانم زهرا علیپور به عنوان دبیر نشست حضور داشتند. جمعی از علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب نیز همراهان این نشست در شهرکتاب قزوین بودند.

درکات کتابی است که راوی دیوانه‌اش روایت زندگی خود را لابه‌لای انبوهی از آدم‌ها و حکایت‌ها و رازهای مگویشان در ساختاری پیچیده با کلمات و جملاتی غریب بر سپیدای کاغذ می‌پاشد. داستان در لایه‌هایی توأمان و درهم‌تنیده میان خاطرات خیال‌اندود خانواده، ماجراهای دارالمجانین و هذیانات ذهن فروپاشیده‌ی راوی ما را در ورطه‌ی طوفانی از وهم و خیال و اسطوره و نماد با خود می‌برد تا در سفری اودیسه‌وار بر گستره‌ی دریای جنون، بر کشتی اوهام دیوانگان زنجیری، جزیره به جزیره به جستجوی ناکجاآبادی خیالین برآییم و سرانجام در گردابی شگفت‌انگیز غرق شویم.

در این نشست پیرامون شگردها و شیوه‌ی نگارش داستان، زبان معیار، دخالت گفتار و محاوره در زبان نوشتار، ایجاد لحن، رمان‌های پست مدرن و ضرورت پرداختن به رمان‌های پست مدرن در ادبیات ایران سخن به میان آمد.