img
img
img
img
img
برگزاری مراسم رونمایی از کتاب روایت محمد-سان در شهرکتاب مرکزی

برگزاری مراسم رونمایی از کتاب روایت محمد-سان در شهرکتاب مرکزی

 

مراسم رونمایی از کتاب روایت محمد-سان؛ روایتی از توسعه در ایران به قلم دکتر حسین قربانی به روایت پروفسور محمدرضا سرکارآرانی برگزار شد.

این مراسم در شامگاه سه‌شنبه ۲۲ خرداد با حضور جمعی از اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و دوستداران کتاب در شهرکتاب مرکزی تهران برگزار شد.

محمد-سان در زبان ژاپنی به معنی آقا محمد است. محمد-سان نمونه محصول مشترک از سه فرهنگ است؛ نمونه یک ایرانی غربی شده و یک غربی ژاپنی شده که کوشیده از دریچه سه عینک به کتاب داستان توسعه در ایران نگاه کند؛ درواقع این روایت بازنمایی سعی او در صفا و مروه پرسشگری است یعنی عبور از جستجوگری و پرسش از چیستی (نگاه ایرانی) به پرسش از چرایی (نگاه غربی) و سپس به پرسش از چگونگی (نگاه ژاپنی) در حوزه آموزش و تربیت است.

این کتاب روایت این هم‌سفری، هم آموزی، هم‌شنوی و هم عملی است، قصه کودکی ما از دانه تا دانه است؛ با محمدسان هم‌سفر شویم تا کودکی پایان را باهم بیاموزیم و باهم معنی کنیم بدون فهم کودکی دشوار است.

بنابراین در این روایت با محمد-سان همراه می‌شویم تا از عصر کودکی آغازین به عصر کودکی پایان برویم و در هر منزلی جستجوگر و پرسشگر باشیم.

شایان‌ذکر است، محمدرضا سرکار آرانی متولد ۱۳۴۴ در آران و بیدگل هم‌اکنون دارای کرسی علمی پروفسوری در رشته پداگوژی دانشگاه ناگویای ژاپن است.

تازه‌ترين اخبار مرتبط
تازه‌ترين خبرها
تازه‌های وبلاگ