کد مطلب: ۱۸۴۸۷
تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸

«اندوه به‌خصوص کیک لیمویی» منتشر شد

ایسنا: رمان «اندوه به‌خصوص کیک لیمویی» نوشته ایمی بندر با ترجمه لیلا حیدری منتشر شد.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: این رمان ماجرای دختری نوجوان است که با خوردن تکه‌ای از یک کیک لیمویی، ناگهان به جهان پشت هر غذا دست می‌یابد؛ از احساسات کشاورزانی که سبزیجات و میوه‌ها را کاشته‌اند تا حال و هوای رانندگان حامل آن‌ها و فروشندگان مواد خوراکی، و مخصوصاً آشپزهایی که آن غذا را پخته‌اند. بدین ترتیب، او از بسیاری اسرار مگو و ناگفته‌ها سردرمی‌آورد؛ از غم‌ها و شادی‌ها، حسرت‌ها و امیدها، وفاداری‌ها و بی‌وفایی‏‌هایی که آماده‌کنندگان هر غذا تجربه کرده‌اند. این دانستگی و کشف رمز و راز پشت هر غذا، اندوهبار است. خاصه که قهرمان قصه‌ ما برادری با بیماری روانی عجیبی دارد و همین، احوال و شرایط او را پیچیده‌تر کرده است. با این همه، او امیدوار است و چشم‌انتظار آینده‌ای روشن... اساساً رمان «اندوه به‌خصوص کیک لیمویی» داستانی است در ستایش امید، بخشندگی و روابط خواهر و برادری، و در شرح اهمیت هر غذایی که آماده و پخته و صرف می‌شود.
ایمی بندر، نویسنده رمان «اندوه به‏‌خصوص کیک لیمویی»، دکترای ادبیات و نوشتار خلاقه دارد و در آثارش شخصیت‌‏هایی می‌‏آفریند که با توانایی‌های عجیبی به دنیای مردم عادی پا می‌گذارند. آثار او تاکنون به ۱۶ زبان ترجمه شده، اما در میان آن‌ها «اندوه به‌خصوص کیک لیمویی» جایگاه یکه و ممتازی دارد.
«اندوه به‌خصوص کیک لیمویی» که در ۲۸۸ صفحه و با بهای ۴۰ هزار تومان از سوی نشر خزه به کتاب‌فروشی‌ها راه یافته است، بنا بر اعلام ناشر، پرفروش «نیویورکر» بوده و اولین کتابی است که از  این نویسنده به فارسی منتشر می‌شود.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST