کد مطلب: ۶۷۸۳
تاریخ انتشار: شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴

قومی که موسیقی ندارد، زنده نیست

به گزارش روابط عمومی شهرکتاب فرشته در این مراسم که عصر روز جمعه سوم مهر ماه در شهر کتاب فرشته برگزار شد، علاوه بر هنرمندان و اهالی موسیقی، مردم علاقه مند نیز حضور داشتند. البته مراسم برای رسیدن شهرام ناظری دیرتر آغاز شد، اما ناظری تا پایان به برنامه نرسید.

اردشیر صالح پور اجرای این برنامه را بر عهده داشت، او بخشی از سخنانش با اشاره به قطعه «وطنم» گفت: برخش معتقد هستند این قطعه، زمانی سرود ملی کشور ما بوده است، در حالی که این طور نبوده و مام‌اند سرود ای ایران روح هر ایرانی را به غلیان وا می‌دارد و با آن ارتباط برقرار می‌کند و باید یادمان باشد قومی که موسیقی ندارد، زنده نیست.

صالح پور در ادامه درباره آلبوم موسقی ایران جوان که بهانه ای برای جمع شدن جمعی از دوست داران موسیقی سنتی و ملی میهنی گرد یکدیگر شده است، توضیح داد: در این اثر علاوه بر قطعات صوتی، دو قطعه تصویری نیز وجود دارد که آرش رئیسیان و جمشید خوشدل سازندگان آن هستند.

در این بخش از مراسم قطعه باران با آهنگسازی پیمان سلطانی و شعری از ضیاالدین ناظم پور برای حاضرین پخش شد.

این شاعر در ادامه با اشاره به اینکه برای انتشار این اثر باید به پیمان سلطانی تبریک گفت، ادامه داد: پیمان سلطانی برای این آلبوم تلاش زیادی کرد و امروز خوشحالیم که به حقش رسید. 

وی با بیان اینکه قطعه وطنم،  بعد از ای ایران از قطعات بسیار محبوب میان مردم است، اضافه کرد: حافظ می‌گوید:  بس نکته غیر حسن بباید که تا کسی/مقبول طبع مردم صاحب نظر شود. این موضوع درباره وطنم نیز صدق می‌کند و ما نکته‌های غیر حسن زیادی از آن دیده‌ایم. 

این شاعر ادامه داد: این قطعه بی نظیر پیش از این با ارکستر جوانی اجرا شده بود که حمایت‌های مالی و معنوی نداشت، قطعه با اینکه از تنظیم خوبی برخوردار بود، اما آهنگسازی خاصی روی آن صورت نگرفته بود و سالار عقیلی خواننده آن هم در مدت زمان کوتاهی تمرین اثر را منتشر کرده بود.

وی تاکید کرد: رسانه ملی هم در این مدت به هر شکلی که می‌خواست از قطعه استفاده کرد و سالار عقیلی از سطح متوسط معروفیت به سطح بالایی رسید.

ناظم پور که ترانه سرای قطعات باران و سرزمین مادری است، عنوان کرد: خودم قطعه باران را بیشتر می‌پسندم، با این حال باید ببینیم مردم و کارشناسان درباره مجموعه و قطعات آن چه نظری دارند و چظور ارزیابی می‌کنند. 

فرشتهf

فرشته

 

فرشته

فرشته

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST