کد مطلب: ۷۲۶۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴

معرفی برگزیدگان پنجمین دوره‌ی جایزه‌ی دکتر فتح‌الله مجتبایی

پنجمین دوره‌ی جایزه‌ی دکتر فتح‌الله مجتبایی با معرفی افراد برگزیده، در مرکز فرهنگی شهر کتاب، به کار خود پایان داد. این جایزه پنجمین سال پی‌درپی است که به بهترین پایان‌نامه‌های دوره‌ی دکتری در رشته‌های «زبان و ادبیات فارسی» و «ادیان و عرفان» اهدا می‌شود.

جایزه‌ی دکتر مجتبایی امسال به دو پایان‌نامه داده شد: «سنت تصحیح در ایران پس از اسلام» نوشته‌ی مجتبی مجرد و «نسب‌نامه‌ و طریقه‌ی عرفانی شیخ اشراق» نوشته‌ی زهرا زارع. پایان‌نامه‌ی مجتبی مجرد در دانشگاه فردوسی مشهد، با راهنمایی دکتر محمدجعفر یاحقی و پایان‌نامه‌ی زهرا زارع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با راهنمایی دکتر شهرام پازوکی نوشته شده است.

امسال دو پایان‌نامه نیز مورد تشویق هیأت داوران قرار گرفت: «سنت شعر فارسی و غزل‌های ادرین ریچ: بررسی ابهام در جست‌وجوی زبانی مشترک» نوشته‌ی ندا علیزاده‌کاشی و «مأثورات امام علی در مفاهیم عرفانی تا سده‌ی پنجم» نوشته‌ی زهرا ابراهیمی. پایان‌نامه‌ی علیزاده‌کاشی، به زبان انگلیسی، در دانشگاه مچراتا با راهنمایی پروفسور مارینا کمبونی و پایان‌نامه‌ی ابراهیمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با راهنمایی دکتر ابوالفضل محمودی نوشته شده است.

هیأت داوران این جایزه متشکل است از: دکتر فتح‌الله مجتبایی، دکتر ضیا موحد، دکتر حسین معصومی همدانی، دکتر محمد دهقانی، دکتر شهرام پازوکی و علی‌اصغر محمدخانی.

به پایان‌نامه‌های برگزیده سه سکه‌ی تمام بهار آزادی و لوح یادبود و به پایان‌نامه‌‌های تشویقی یک سکه‌ی تمام بهار آزادی و لوح یادبود تعلق گرفت.

گفتنی است پایان‌نامه‌های برگزیده و تشویقی را انتشارات هرمس منتشر خواهد کرد.

 

send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST