کد مطلب: ۷۳۴۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴

عشق نامیراست

به‌همت مرکز فرهنگی شهر کتاب و مرکز یونس‌ امره‌ی ترکیه در ایران، نشست ویژه‌ای در روز پنجشنبه، هشتم بهمن، از ساعت ۱۸ تا ۲۰، در مرکز فرهنگی شهر کتاب، درباره‌ی موسیقی و عرفان برگزار می‌شود.

در این نشست دکتر شامیل اوچال و دکتر حسن بلخاری درباره‌ی ویژگی‌های موسیقی عرفانی سخن خواهند گفت و گروه موسیقی عرفانی ترکیه به‌سرپرستی سداد آنار قطعاتی را اجرا خواهد کرد.

سداد آنار از سنتورنوازان ترکیه است که این ساز را از استادان ایرانی آموخته است و نخستین آلبوم تکنوازی خود را با نام «بلاغت» در ترکیه عرضه کرده و سپس دو آلبوم دیگرش با نام‌های «اعماق خیال» و «عشق نامیراست ـ در پیِ یونس امره» تولید کرده است. وی در آلبوم‌هایش موسیقی‌های سنتی دینی را پایه قرار داده است. آنار در چندین جشنواره‌ در ترکیه و دیگر کشورها برنامه اجرا کرده و بر روی اشعار و حکایات شاعران و عارفانی چون مولانا، عطار، ابن‌عربی، یونس امره، فضولی، نیازی مصری، احمد یسوی و احمد حلمی موسیقی ساخته است.

علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند به مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهیدبهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

 

کلید واژه ها: یونس امره -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST