کد مطلب: ۱۷۸۶۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

مراسم اعطای نهمین جایزه علمی دکتر کاردان و تجلیل از دکتر محمود منصور

 


به مناسبت پاسداشت مقام علمی و فرهنگی دکتر علی محمد کاردان، استاد برجسته تعلیم و تربیت و روان شناسی و بنیانگذار روانشناسی اجتماعی در ایران، هر ساله موسسه روانشناسی و علوم تربیتی دکتر کاردان (دانشگاه تهران) به یاری دیگر سازمان‌ها و انجمن‌های علمی و تخصصی جایزه‌ای به نام آن استاد فقید به رساله‌های برگزیده دانش‌پژوهان مقطع دکتری در حوزه‌های روانشناسی و علوم تربیتی اهدا می‌نماید.

مراسم اعطای نهمین جایزه علمی استاد دکتر علی‌محمد کاردان ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۲ اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران برگزارخواهد شد. درکنار اعطای تندیس جایز دکتر کاردان به همراه لوح تقدیر وجوایز ویژه از طرف خانواده استاد فقید به رساله‌های برگزیده، در این مراسم از بیش از پنجاه سال فعالیت علمی و دانشگاهی استاد برجسته و چهره ماندگار روانشناسی کشورمان استاد دکتر محمود منصور نیز تجلیل به عمل خواهد آمد. دکتر غلامعلی افروز، استاد ممتاز دانشگاه تهران و دبیر علمی جایزه دکتر کاردان، دکتر محمد حاتمی، رئیس نظام روانشناسی و مشاوره، دکتر محمد علی بشارت، دکتر شهلا پاکدامن، دکتر رضا پورحسین و استاد محمود منصور از سخنرانان این مراسم هستند.

دکتر محمود منصور در سال ۱۳۰۹ در اراک به دنیا آمد. پس از به پایان رساندن دوره متوسطه در دارالفنون تهران و احراز رتبه اول در امتحان اعزام دانشجو به اروپا، وی برای ادامه تحصیل عازم کشور سوئیس شد و در موسسه ژان ژاک روسو دانشگاه ژنو به تحصیل روانشناسی پرداخت. پس از اخذ مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف روانشناسی، دکترمنصور رساله خود در روانشناسی ژنتیک و بالینی را تحت نظر ژان پیاژه، روان و معرفت شناس برجسته جهان، گذراند. وی در سال ۱۳۴۰ به ایران بازگشت و در سال ۱۳۴۴ وارد دانشگاه تهران شد. از فعالیت‌های دانشگاهی وی می‌توان از مدیریت موسسه تحقیقات دانشسرای عالی و مسئولیت تدوین آموزش روانشناسی در دانشگاه تهران نام برد. مدیریت فصل نامه‌های تحقیقات تربیتی دانشسرای عالی، نمای تربیت در انتشارات یونسکو، روان شناسی موسسه تحقیقات تربیتی به زبان انگلیسی و سردبیری مجله روان شناسی از دیگر فعالیت‌های علمی استاد محمود منصور است.

دو کتاب "ساخت، پدیدآیی و تحول شخصیت" و "روانشناسی ژنتیک، تحول روانی از تولد تا مرگ"دکتر منصور به ترتیب عنوان کتاب برگزیده را در هشتمین و هجدهمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران کسب نموده‌اند. در سومین همایش چهره‌های ماندگار دکتر محمود منصور به عنوان چهره ماندگار روانشناسی کشور برگزیده شد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST