کد مطلب: ۳۲۲۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲

تشییع جنازه‌ی دکتر شریعتی در لندن + عکس

قانون- دکتر علی شریعتی نویسنده، جامعه‌شناس و پژوهشگر دینی مخالف حکومت پهلوی، روز ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در سن ۴۴ سالگی در ساوت‌همپتون انگلستان درگذشت. شریعتی وصیت کرده بود که وی را در حسینیه‌ی ارشاد دفن کنند، اما در ‌‌نهایت با مشورت پدرش استاد محمدتقی شریعتی و کمک دوستان و یاران او از جمله شهید دکتر چمران و امام موسی صدر در قبرستانی کنار آرامگاه حضرت زینب(س) در شهر دمشق به خاک سپرده شد.

به گزارش تاریخ ایرانی،‌ اکنون در آستانه‌ی سی و ششمین سالمرگ او، بنیاد فرهنگی شریعتی برای نخستین بار تصاویری از تشییع پیکر او پیش از انتقال به دمشق، منتشر کرده است. بر اساس متنی که بنیاد شریعتی به همراه عکس‌ها منتشر کرده، این مراسم که بی‌شباهت به راهپیمایی نیست، روز ۳۰ خرداد ۱۳۵۶ در لندن برگزار شده است. عکس‌ها که به نظر می‌رسد از روی فیلم مراسم استخراج شده است.

تشییع جنازه‌ی دکتر شریعتی

تشییع جنازه‌ی دکتر شریعتی

تشییع جنازه‌ی دکتر شریعتی

 

0/700
send to friend
نظرات 2
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    بدون نام چهارشنبه 15 خرداد 1392
    سلام.مری از این که این عکس ها رو گذاشتیدولطف میکنید منبع اصلی عکس ها رو هم بگید؟ مرسی پاسخ: همان‌طور که اول گزارش نیز آمده است این گزارش از سایت قانون برداشته شده که ظاهرا آنها نیز از سایت دکتر شریعتی برداشته‌اند.
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    شهرام جمعه 17 خرداد 1392
    راهی که او برگزیده بود به راستی راه حق پرستی در هر شرایط و هر جا و مکانی بود .... افسوس که جایش در این شرایط نامساعد کشورمان خالیست ... روحش شاد
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST