کد مطلب: ۵۰۹۹
تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳

حضور ۳۰ نویسنده و مترجم در دهمین جشن امضای لاک‌پشت پرنده

مهر: دهمین جشن امضای لاک‌پشت پرنده، پنجم مهرماه با حضور ۳۰ نویسنده و مترجم برگزار می‌شود.
شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است و علاقه مندان می‌توانند علاوه بر تهیه کتاب‌های مورد علاقه خود از این فهرست، با پدیدآورندگان این آثار دیدار و گفتگو کنند.
این فهرست که به بررسی آثار منتشر شده در تابستان سال ۹۲ پرداخته به صورت مجزا و همچنین در پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان قابل دسترسی است.
لاک پشت پرنده فهرستی است از کتاب‌های بر‌تر هر فصل، برای کودکان و نوجوانان ایرانی. این کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کار‌شناسان و نویسندگان کودک و نوجوان با بررسی کتاب‌های هر فصل انتخاب می‌کنند.
افزون بر این، هیئت داوران لاک پشت پرنده، کتاب‌های برگزیده هر سال را انتخاب و به کتاب‌های برگزیده نشان‌های طلایی و نقره‌ای اهدا می‌کنند.
کتاب‌ها با شیوه نامه‌ای مکتوب و با اصول و معیارهای روشن به فهرست راه می‌یابند و یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره‌ای می‌شوند.
هر سال داوران و سیاستگذاران فهرست، بر اساس مقتضیات روز و همچنین با توجه به دیدگاه‌ها و نقد بررسی صاحب نظران، این معیار‌ها و ملاک‌ها را بازبینی می‌کنند و آن‌ها را در متنی با عنوان اصول، شیوه اجرایی و معیارهای فهرست و نشان لاک پشت پرنده اعلام می‌کنند.
این مراسم در روز شنبه ۵ مهرماه ساعت ۱۸ در شهرکتاب مرکز واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان معلم، نبش کوچه کلاله برگزار می‌شود.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST