کد مطلب: ۱۴۳۳۲
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

تفاوت نشست‌های شهرکتاب حضور شرکت‌کنندگان متخصص است

ایبنا: ضیاء موحد، منطق‌دان و پژوهشگر در آستانه برگزاری هزاروصدمین نشست هفتگی شهر کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره  این نشست‌ها بیان کرد: من در بسیاری از این نشست‌ها حضور داشته‌ام. سه شنبه‌های شهرکتاب سال‌هاست که برگزار می‌شود و به نقدوبررسی آثار ادبی اختصاص دارد. بقیه روزهای هفته هم معمولا به یکی از شاعران بزرگ اختصاص دارد مانند مولانا سنایی و ... من خودم چند جلسه درباره سعدی صحبت کرده‌ام.

وی افزود: همچنین مهمانانی از خارج از کشور نیز به این نشست‌ها دعوت می‌شوند که نتیجه درنهایت آن می‌شود که  متقابلا از اندیشمندان ایرانی هم در نشست‌های خارج از کشور دعوت به عمل می‌آید و پشت تمام این‌ها کسی نیست جز آقای محمدخانی.

این استاد فلسفه در ادامه عنوان کرد: آقای محمدخانی بخش‌های رایزنی ایران در کشورهای مختلف را در بخش فرهنگی و ادبی بسیار فعال کرده است و به تنهایی کار یک وزراتخانه بر دوش ایشان است. ایشان باعث شده که ادبا و اندیشمندان از کشورهای مختلف به ایران سفر کنند.

نویسنده «و جهان آبستن زاده شد» درباره این نشست‌ها گفت: اتفاق خوبی که این میان می‌افتد سفر متقابل اندیشمندان ایرانی به کشورهای دیگر است و اینکه مشابه این نشست‌ها در خارج از کشور هم برگزار می‌شود و ارزش این کار در این است که پولی این میان حرام نمی‌شود و اگر چهار نفر از کشور دیگری به ایران می‌آیند آقای محمدخانی چهار نفر هم از ایران به کشور مهمان می‌فرستد.
خالق «غراب‌های سفید» درباره تفاوت نشست‌های هفتگی و مستمر شهرکتاب با دیگر نشست‌های ادبی توضیح داد: کسانی هستند که در همه نشست‌ها شرکت می‌کنند و جزو شرکت‌کنندگان عادی به حساب می‌آیند اما در هر نشست شرکت‌کنندگانی نیز حضور دارند که بنا به موضوع نشست و رشته تخصصی خود در نشست شرکت جسته‌اند. تفاوت همین جاست. در اکثر نشست‌ها عده‌ای پای ثابت‌اند اما در نشست‌های شهرکتاب همانطور که ذکر شد هر بار شرکت‌کنندگان متخصص هم به این عده ثابت اضافه می‌شوند و تفاوت بزرگ نشست‌های شهرکتاب با دیگر نشست‌ها حضور شرکت‌کنندگانی فرهیخته و متخصص با موضوع برگزاری نشست است. 

 

 

کلید واژه ها: هزاروصدمین نشست -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST